Bár az M5-ös BMW előző generációjából még készült puttonyos változat, a visszafogott keresletre hivatkozva a BMW az E39-esből nem dobta piacra a kombit. Pedig a modell készen volt, egy csinos prototípus is készült belőle, azonban a bajorok úgy döntöttek, hogy nem érné meg gyártani a modellt. Akinek igazán erős BMW kombira volt szüksége, annak nem maradt más, mint az Alpina B10-es Touring változata, mely ráadásul igazi ritkasággá érett az idők során.

2002 májusától csupán kicsivel több mint két éven át gyártották a frissített E39-esből készülő Alpina B10 V8S Touringot, ezalatt 45 példányt készített a manufaktúra. Még ezek közül is kitűnik a Dakar-sárgára fényezett darab és nem csak színével, hanem azzal is, hogy kizárólag ez az egy kapta meg ezt a fényezést. Ezen kívül az opciós tételekkel sem spóroltak, jutott az autóba szép bőrbelső, nagyképernyős navigációs és fedélzeti rendszer, valamint xenonfényszórók és tempomat is.

Igazi ritkaság ez a bitang családi BMW 1

Igazi ritkaság ez a bitang családi BMW 25 Igazi ritkaság ez a bitang családi BMW 26

 

Az Alpina B10 V8S Touring gépházteteje alatt 4837 köbcentis szívó V8-as motor található, mely 375 lóerős és 510 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 100-as tempóra 5,6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 273 km/óra, amivel már szinte örökbérletes a német autópálya belső sávjába.

Az eladó példány elég megkímélt állapotú és a kilométerórájában is kevesebb mint 83 400 km van. A bitang családi mindenesért 15,2 millió forintnak megfelelő összeget várnak.