Vajon a 600 lóerős BMW M5 vagy a 612 lóerős E63 S AMG szakítja át hamarabb a célszalagot egy gyorsulási versenyen? A két autó párharcában általában csak hajszálak, a levegő páratartalma, vagy a Mars és a Vénusz állása dönt.
Lássuk, melyik német sportlimuzinnak kedveztek ezúttal a csillagok.
A BMW M5 4,4 literes nyolchengeres motor 600 lóerős teljesítményt ad le 5600 és 6700-as fordulat között, maximális forgatónyomatéka pedig 750 Nm, amit 1800-tól 5600-as fordulatig képes leadni. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,4 másodperc alatt gyorsul, de a 200-as tempóhoz sem kell 11,1 másodpercnél tovább várakoznia a volán mögött ülő szerencsésnek. A vágta alapesetben 250 km/óráig tarthat, de az opciós M Driver’s csomaggal 305-ig tolják az elektronikus korlátot.
A Mercedes E AMG-k történetében a legfrissebb modell kapta az eddigi legkisebb erőforrást, mégis a négyliteres V8-as az eddigi legerősebb blokk, amit valaha E-osztályba szereltek. Először került kettős megfúvású turbófeltöltő a V8-as motorra, ráadásul rögtön két darab. De vannak még itt olyan finomságok, mint a közvetlen befecskendezés piezo-injektorral, a teljesen alumínium forgattyúsház és a vízzel hűtött töltőlevegő. Ebből a technikai masszából jön ki végül az E 63 esetében 571 lóerő és 750 Nm, az E 63 S-ből pedig 612 lóerő és 850 Nm nyomaték. Az S gyorsulása nulláról szára 3,4 másodperc.