Az UAZ–452, az Uljanovszki Autógyár (UAZ) 1965 óta gyártott terepjáró kisbusza régi ismerős, a keleti blokk tagjaként ebből kaptunk bőséggel, rúgták a sarat a Magyar Honvédségnél, de önkéntes tűzoltók, erdészek, vadászok, gazdák szolgálatában is áll még rengeteg ilyen gép.

De a hazai márkaképviselet Facebook-oldalán talált fotón nem a múlt hírmondói, hanem a jelen konstrukciói láthatóak, vagyis a némi frissítésen átesett utód, az UAZ 2206, amit már bárki megvásárolhat itthon, kiviteltől függően 3 910 000-4 990 000 forintos áron.

Nem ez a hazai UAZ-kínálat egyetlen, nosztalgikus hangulatú példánya, az UAZ 469-es 21. századi reinkarnációja, a Hunter szintén elérhető, Euro 6-os benzin- és dízelmotorokkal. A benzines egység 128 lóerős és 210 Nm nyomatékú, a gázolajos TDI változat pedig 113,5 lóerős és 270 Nm-es produkciót ad elő. Ebből a legolcsóbb Classic változat is 5,4 millió forintba kerül, a legmagasabb felszereltségű dízelmotoros Jungle Edition Trophy pedig már árban bőven beéri a népszerű kompakt SUV-k teljes táborát, 9,78 millió forintba kerül áfával együtt.

Egyes hírforrások szerint az Uljanovszki Autógyárban a 2014-es minőségbiztosítási reformnak köszönhetően lezárult a trehány gyártási minőség korszaka, ennek ellenére még mindig kerülnek elő videók a már a szalonban rozsdásodó autókról, rémes hegesztésekről.

Igaz, erre a valódi terepjáró-rajongó, UAZ-hívő azonnal érvel: ezek a kocsik még valódi célszerszámok, nem kenyerük a finomkodás, egy márkablogon a 2206-os tesztje után így összegezték a tapasztalatokat: „Összességében ez egy autentikus dobozos, ahogy mi UAZ-osok szeretjük. Minden szépségével és hiányosságával. Nem tudom kiben milyen érzéseket keltettek a látottak, de én szívesen hajtanék egy ilyen vasat.”