A frissen bemutatott Volkswagen Touareg 4878 mm-rével szemben az Atlas eddig ismert kivitele 5036 mm hosszú, a most bemutatott, két üléssoros Atlas Cross Sport tanulmányautó pedig 4845 mm. Meglehetősen furcsa így az újonnan bemutatott modell pozíciója: egy elvileg felsőbb kategóriás típust rántottak vissza alsóbb szintre.

Elöl tágas, hátul sportos az új Volkswagen 1

A magyarázat persze kézenfekvő: sokan igénylik az Atlas komfortját és felszereltségét, de semmi szükségük a harmadik üléssorra. Ezért a Volkswagen most a Lexus példáját követve elkészítette a hátul megkurtított modellvariánst.

Persze ha csak egyszerűen levágták volna azt a 19 centit a farból, aránytalanul nézne ki az autó, ezért kupévá torzították vonalait. Az így felvázolt autó már 2019-ben gyártásba fog kerülni, az Atlasszal közös gyártósoron.

Elöl tágas, hátul sportos az új Volkswagen 19

Az utastérben elmaradt a nagy durranás; a Touareg 15 colos központi érintőképernyője helyett megmaradtak a 10,1 colos tapimonitornál.

A tanulmány hajtáslánca konnektoros hibrid: a 3.6 V6 turbómotort két villanymotor támogatja, a rendszerteljesítmény 355 LE. Az autó végsebessége 209 km/óra. A mérnökök egy mild hibrid verziót is kidolgoztak, 18 helyett csupán 2 kWh kapacitású akkuval, 310 LE kombinált teljesítménnyel, változatlan végsebességgel. Mindkét hajtáslánc gyártásba kerülhet.

Elöl tágas, hátul sportos az új Volkswagen 20