Amikor tavaly decemberben bemutatkozott az előtanulmány – FT-AC néven –, mindenki elámult a merészen szögletes, katonai stílusú járműtől. Most, hogy sorozatgyártásba veszik, és lekerültek róla a kerékív-szélesítések meg a többi robusztus kiegészítő, már kevésbé tűnik összeszedettnek a dizájn – egy képzeletbeli crossoverként örömmel szemlélte az ember, na de a piac első számú szabadidőjáművének tényleg így kell kinéznie?
Bizony, első számú: Észak-Amerikában, ahol az új generációt bemutatták, a RAV4 az elmúlt öt évben letaszította a Toyota Camryt a trónjáról egyrészt mint a márka legnépszerűbb modellje, másrészt az egész piac legkeresettebb típusa, a pickupokat nem számolva. Így aztán hatalmas teher nyomta az új, ötödik generáció vállát, nem csoda, hogy a tervezők teljesen újraalkották a modellt.
De nem csak a megjelenés változott. Szerkezetében például már a TNGA platformra épül a jármű, ami nagyobb első és hátsó terepszöget, hosszabb nyomtávot, megnövelt szabad hasmagasságot és több mint 50 százalékkal nagyobb szerkezeti merevséget jelent. A jármű mintegy 5 milliméterrel rövidebb és alacsonyabb lett, ugyanakkor tengelytávja 30-cal, szélessége 10-zel nőtt.
Az autó kétféle hajtáslánccal, a 2,0 literes benzinmotorral, illetve 2,5 literes benzinmotoron alapuló full hibrid kivitellel választható. De ez csak a kezdet, mert összkerékhajtásból is három létezik: az alapkivitelű, annak nyomatékvektor-szabályozású, hátsó hajtást lekapcsolni képes változata, valamint a hibrid elektromos hátsókerék-hajtással operáló megoldása.
Kivitelből is három alapverzió létezik: offroad-hangulatú, sportos (ez a hibrid!) és elegáns. Az utastérben helyből és funkcióból egyáltalán sokat kínál mindegyik verzió, átdolgozták a kezelőfelületeket, a RAV4 különösen zene- és kapcsolódásbarát.
A biztonsági rendszerek gazdag szortimentjéből külön említést érdemel két újdonság: az egyik a sáv határain akkor is belül maradó rendszer, ha a felfestések nem láthatók, a másik pedig az eddig nem elérhető jelzőtábla-felismerés.