A 90-es évek hajnalán még közel sem volt olyan széles a Motorsport részleg kezelésén átesett BMW-kből, mint mostanság. A szűk választék ellenére is belefért a kínálatba az erős motorral szerelt kabrió, melynek alapjául a 3-as sorozat szolgált. A BMW M3 kabrió idén ünnepli harmincadik születésnapját, a modell szigorúan véve négy generációt élt meg, utódja pedig az új számozási rendszer miatt az M4-es lett.
E30
Igazi ritkaság az első generációs BMW M3-as, melyből kevesebb, mint 800 darab lett nyitható vászontetős változat. A gépháztető alatt 2,3 literes, S14-es négyhengeres motorral, mely kezdetben195, aztán 215 lovas lett. Az erősebb változat 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Egy darabot készítettek a 235 lovas Sport Evo motorral.
Igazi ritkaság az első generációs BMW M3-as, melyből kevesebb, mint 800 darab lett nyitható vászontetős változat. A gépháztető alatt 2,3 literes, S14-es négyhengeres motorral, mely kezdetben195, aztán 215 lovas lett. Az erősebb változat 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Egy darabot készítettek a 235 lovas Sport Evo motorral.
Fotó megosztása:
1996-ban érkezett meg a második M3 kabrió, mely a kupé és a négyajtós mellett volt elérhető a palettán. A nyitható tetős kivitel a borulásbiztonság növelése miatt erősített szélvédőkeretet és a hátsó fejtámlák mögött kiugró borulásvédő rendszert kapott. Az erősebbik változat 3,2 literes sorhatosa 231 lovas, 6,1 másodperc alatt futja a százas sprintet.
1996-ban érkezett meg a második M3 kabrió, mely a kupé és a négyajtós mellett volt elérhető a palettán. A nyitható tetős kivitel a borulásbiztonság növelése miatt erősített szélvédőkeretet és a hátsó fejtámlák mögött kiugró borulásvédő rendszert kapott. Az erősebbik változat 3,2 literes sorhatosa 231 lovas, 6,1 másodperc alatt futja a százas sprintet.
Fotó megosztása:
A végleges változat a 2000-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, a harmadik generációs M3-asból kizárólag kupé és kabrió kivitel készült. Utóbbi utoljára nyitható vászontetővel. A 3,2 literes, szívó sorhatos beinzinmotor 343 lóerős, hozzá hatfokozatú kézi vagy SMG váltó társítható. Megjelent az aktív M diffi és az öveket már az ülésekbe integrálták. A kabrió kicsivel több mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
A végleges változat a 2000-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, a harmadik generációs M3-asból kizárólag kupé és kabrió kivitel készült. Utóbbi utoljára nyitható vászontetővel. A 3,2 literes, szívó sorhatos beinzinmotor 343 lóerős, hozzá hatfokozatú kézi vagy SMG váltó társítható. Megjelent az aktív M diffi és az öveket már az ülésekbe integrálták. A kabrió kicsivel több mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
Fotó megosztása:
Hatalmas változáson ment keresztül az M3-as és már itt erősen gondolkoztak a bajorok, hogy bevezetik a 4-es sorozatként, ám végül mégis maradt a megszokott számozás. Pedig a bonyolultabb technika, az iDrive és számos kényelmi funkció megjelenése mellett a nyitható keménytető és a 420 lóerős V8-as motor is indokolta volna a váltást. Megtette hatását a rengeteg kütyü, így a gyorsulás a kabrió esetében nem javult, 5,3 másodperc kell neki százig.
Hatalmas változáson ment keresztül az M3-as és már itt erősen gondolkoztak a bajorok, hogy bevezetik a 4-es sorozatként, ám végül mégis maradt a megszokott számozás. Pedig a bonyolultabb technika, az iDrive és számos kényelmi funkció megjelenése mellett a nyitható keménytető és a 420 lóerős V8-as motor is indokolta volna a váltást. Megtette hatását a rengeteg kütyü, így a gyorsulás a kabrió esetében nem javult, 5,3 másodperc kell neki százig.
Fotó megosztása:
Megmaradt a keménytetős kialakítás, de nagyot változott a bajorok sportkabriója 2014-re. A modell neve már M4, az orrában pedig 431 vagy 450 lovas, sorhatos biturbó dolgozik. Az elődjénél 60 kilogrammal könnyebb autó még mindig alulról karcolja az 1,8 tonnát. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,3 másodperc alatt gyorsul.
Megmaradt a keménytetős kialakítás, de nagyot változott a bajorok sportkabriója 2014-re. A modell neve már M4, az orrában pedig 431 vagy 450 lovas, sorhatos biturbó dolgozik. Az elődjénél 60 kilogrammal könnyebb autó még mindig alulról karcolja az 1,8 tonnát. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,3 másodperc alatt gyorsul.
Fotó megosztása:
E36
1996-ban érkezett meg a második M3 kabrió, mely a kupé és a négyajtós mellett volt elérhető a palettán. A nyitható tetős kivitel a borulásbiztonság növelése miatt erősített szélvédőkeretet és a hátsó fejtámlák mögött kiugró borulásvédő rendszert kapott. Az erősebbik változat 3,2 literes sorhatosa 231 lovas, 6,1 másodperc alatt futja a százas sprintet.
E46
A végleges változat a 2000-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, a harmadik generációs M3-asból kizárólag kupé és kabrió kivitel készült. Utóbbi utoljára nyitható vászontetővel. A 3,2 literes, szívó sorhatos benzinmotor 343 lóerős, hozzá hatfokozatú kézi vagy SMG váltó társítható. Megjelent az aktív M diffi és az öveket már az ülésekbe integrálták. A kabrió kicsivel több mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
E93
Hatalmas változáson ment keresztül az M3-as és már itt erősen gondolkoztak a bajorok, hogy bevezetik a 4-es sorozatként, ám végül mégis maradt a megszokott számozás. Pedig a bonyolultabb technika, az iDrive és számos kényelmi funkció megjelenése mellett a nyitható keménytető és a 420 lóerős V8-as motor is indokolta volna a váltást. Megtette hatását a rengeteg kütyü, így a gyorsulás a kabrió esetében nem javult, 5,3 másodperc kell neki százig.
F83
Megmaradt a keménytetős kialakítás, de nagyot változott a bajorok sportkabriója 2014-re. A modell neve már M4, az orrában pedig 431 vagy 450 lovas, sorhatos biturbó dolgozik. Az elődjénél 60 kilogrammal könnyebb autó még mindig alulról karcolja az 1,8 tonnát. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,3 másodperc alatt gyorsul.