Alaposan áttúrtuk a KSH (Központi Statisztikai Hivatal) táblázatait és olyan adatokra bukkantunk a hazai autókról, amit csak azok tudnak, akik hozzánk hasonlóan áttúrják ezeket a táblázatokat. Szóval nagyon kevesen, maradjunk ennyiben.

Továbbra sem fiatalodunk

2017-ben a magyar autók átlagéletkora 14,1 év volt (2016-ban 13,9), szóval tavaly sem fiatalodott az autópark. A legidősebb járművek, amik hazánk aszfaltját koptatják, Moszkvicsokból (37,2 év), Trabantokból (30,2 év), Wartburgokból (30,1 év) és Zastavákból (31,1 év) áll. A legfiatalabbak egyértelműen a „friss” gyártók modelljei, mint például a Dacia (6 év) vagy a KIA (7,8 év).

Növekvő mennyiség

Hét év alatt durván 500 ezerrel nőtt a Magyarországon üzembe helyezett személyautók száma. 2010-ben 2,98 millió szaladgált az utakon, 2017-ben ez a szám 3,47 millióra nőtt. Természetesen azt is tudjuk, hogy melyik gyártó modelljeiből van a legtöbb, íme az öt legnépszerűbb:

1.- Opel: 475 471 darab

2.- Suzuki: 415 835 darab

3.- Volkswagen: 337 212 darab

4.- Ford: 284 983 darab

5.- Renault: 216 302 darab

Üzemanyag

Egészen pontosan meg tudjuk mondani, hogy 3,47 millió autóból hány darab üzemel benzinnel, gázolajjal vagy éppen villannyal. Ez az alábbi képből derül ki:

Néhány igazán érdekes adat a magyar autókról, amivel nem árt, ha tisztában vagy 1

Nem népszerű a nagy köbcenti

Nagyságrendileg alig van kétezer köbcenti feletti személyautó itthon, ezen picit mi is meglepődtünk.

Néhány igazán érdekes adat a magyar autókról, amivel nem árt, ha tisztában vagy 2