Már az idők kezdete óta mindenkinek nagyjából ugyanazt jelenti a Ferrari. Az olaszok sportkocsijai legalább nyolc- vagy tizenkét hengeresek, a közönség egy része pedig már a hathengeres Dinón is ki tudott borulni, pedig ennél kevesebb hengerrel is létezett Ferrari, ami ráadásul versenyen is indult. A szicíliai Targa Florión állt rajthoz ez a 625-ös, melyből csupán három példány készült és nagyon úgy tűnik, hogy az elmúlt 65 évet ez az egyetlen darab élte túl.

A 625 TF karosszériáját eredetileg a Vignale készítette és ők kupé formát álmodtak meg, és persze kivitelezték is. Enzo Ferrarinak azonban biztos nyomós oka volt arra, hogy végül áttolja az autót a Scagliettihez, akik kétüléses roadstert faragtak belőle, mely a versenyzéshez éppen ideálisnak bizonyult. Nemcsak a Targa Florión, hanem több versenyen is részt vett a kétüléses sportkocsi, mely aktív pályafutása után több olasz tulajdonosnál is megfordult.

Ez a Ferrari négy hengerrel is rémesen sokat ér 1

Ez a Ferrari négy hengerrel is rémesen sokat ér 33 Ez a Ferrari négy hengerrel is rémesen sokat ér 34

Ezt követően Dél-Amerikába került, ahol szintén megjárt egy-két garázst, mielőtt nyoma veszett. 1974-ben került elő újra az autó, egy roncstelepen várta a sorsát. Természetesen megmentették és nekiláttak a felújításának. A felújított 625-ös aztán több veteránkiállítást megjárt és értékes veteránként tengeti napjait. És ahogyan az az ilyen veteránokkal lenni szokott, tulajdonosa aukción válik meg tőle. Az előzetes becslések alapján akár bő 1,5 milliárd forintnak megfelelő összeget is kifizethet érte új tulajdonosa és bizonyára ezzel nem csinál rossz vásárt.

A motort Aurelio Lampredi tervezte, a 2,5 literes, négyhengeres motor teljesítménye 7000-es fordulatnál 220 lóerő. A motorhoz négysebességes kézi váltót társítottak. Egyes információk szerint végsebessége eléri a 240 km/órát.