A Porsche egyik legsikeresebb versenyautója a 917-es, melynek számos változata hozott fényesen csillogó trófeákat a márka gazdag gyűjteményébe. Például a Porsche első Le Mans-i 24 órás versenyen szerzett győzelme is ehhez köthető. Persze nemcsak a Stuttgartban lévő múzeumban található belőle pár, hanem gyűjtőknél is. Persze sokan inkább csak befektetésként tekintenek a régi versenyautóra, páran veterán versenyeken, kiállításokon megmutatják az autót, de a mindennapi használat a legtöbb tulaj számára elképzelhetetlen.
Néhány vállalkozás azonban foglalkozik azzal, hogy hasonló versenygépeket vagy más, utcán nem használatos autókat átalakítanak úgy, hogy rákerülhessen a rendszám. Ez történt ezzel a 917-essel is, melyhez Roddarónak hónapokon keresztül kellett egyeztetnie a hatóságokkal és elvégeznie a nem kevés papírmunkát mellé. Attól nem kell tartani, hogy egy híres versenyautó gördül be a bevásárolóközpont parkolójába, hiszen az autó soha nem versenyzett, tartaléknak építették.
A Porsche 917-es motorja 4,9 literes, léghűtéses, 12 hengeres, ennek a körülbelül 600 lovat és 563 Nm-t tudó motornak egy 600-800 kilogramm körüli autót kell mozgatnia. Márpedig az nagyon kevéske ekkora méneshez. Végsebessége 350 km/óra feletti.