A BMW nagyon igyekszik a lehető legtöbb piaci igény számára autót gyártani, amit mi sem mutat jobban, hogy egészen furcsa kombinációk is összejönnek a bajoroknál az SUV-kupétól egészen az ötajtós utazólimuzinig. Vannak viszont területek, ahová valamilyen oknál fogva nem teszik be a lábukat soha. Ilyen például a puttonyos BMW M3-as, melyre láthatóan volna fizetőképes igény, de az M5 Touringok sikertelensége végképp elriaszthatta őket a sportkombi műfajtól. A másik nagyon aktuális fogyasztói igény a kis méretű, de rettentő erős kabrió a 2-es sorozatból.

Minden adott lenne a modellhez, hiszen az M2-es technikája a polcon van és a 2-es kabrió karosszériáján is lehet reszelni, hiszen létezik. Ennek ellenére a Lightweight nevű tuningcég alkotta meg az első BMW M2 Cabriót. Ehhez pontosan úgy fogtak hozzá, ahogy bárki tenné.

A BMW nem merte, de ők megcsinálták az M2 kabriót 1

A BMW nem merte, de ők megcsinálták az M2 kabriót 21

A BMW nem merte, de ők megcsinálták az M2 kabriót 22

Nem egy M2-est vagdostak szét a projekt kedvéért, hanem fogtak egy sima 2-es kabriót és belepakolták az M-es elemeket, a karosszériát pedig ennek megfelelően kiszélesítették. Csupán a motorháztető és az első splitter lett egyedi, valamint a felnik nem a BMW kínálatából valóak. A 3 literes turbómotort 422 lóerősre hergelték fel, mellé kereken 600 Nm nyomatéka van. A megnövekedett teljesítmény miatt megkapta az M4-eshez rendelt duplakuplungos váltót, de a hajtás többi eleme az M2-esé maradt. A futómű Bilstein Clubsport, a menetstabilizáló pedig megkapta az M4 GTS programját.

Az autó csak egyszeri projekt, hogy megmutassák, mit is tudnak ők a Lightweightnél. Viszont valószínűleg megépítenék annak, aki leteszi az asztalukra azt a közel 24 millió forintot, amibe egy ilyen átalakítás kerül.