Ilyen egy valódi keleti sleeper! Tíz év alatt jutott el a gép erre a szintre, és nem lehetett zökkenőmentes az út. Ez a négyhengeres blokk valódi ősi darab, már az 1000MB-ben is ez a konstrukció dolgozott az 1960-as években. Talán egyszerűbb lett volna a motorcsere, de emberünk kitartott a cseh technika mellett, és addig reszelte az 1,4 literes erőforrást, amíg turbófeltöltővel, hengerenkénti injektorral sikerült 243 lóerőt és 333 Nm nyomatékot kipréselni a 8 szelepes, OHV vezérlésű matuzsálemből.

Bár hajszállal, de ezen a rövid távon sikerült lenyomnia a Ferrarit.

A Ferrari 458 Italia szívó V8-asa 570 lóerőt, és 540 Nm nyomatékot termel, ami három másodperc körüli százas sprintre elég. Ahol elcsúszott a dolog, az a tömeg/lóerő arány, a Škoda vélhetően annyit nyom a mérlegen, mint egy jól megrázott dunyha, a Ferrari pedig 1,5 tonna.