Amikor az ember expedíciót szervez, igyekszik a célnak leginkább megfelelő eszközöket kiválasztani. Ez a közlekedésre is vonatkozik: ha például az a terv, hogy az északi sarkkörtől 400 kilométernyire, Vardø szigetén fogunk madarakat fényképezni, minden bizonnyal valami nagy böszme terepjárót keresnénk, benzinmotorral, ami fáj, ha tankolni kell, de legalább beindul…

Hibrid városi kisautóval az északi sarkkörön túl 1

Ehhez képest amikor András Márton és Samuel Bloch sarki madarakat indult fotózni Észak-Norvégiába, egy hibrid Toyota Yaris várta őket a kirkenesi repülőtéren. Abból főzz, ami van jeligére nekivágtak az útnak, és kiderült, hogy remekül helyt állt a nagy hidegben (az áprilisi túrán mínusz tizennyolcig ment le a hőmérséklet), szöges gumijaival megkapaszkodott a jégen, havon, és annak ellenére 5,3 literes átlagfogyasztással járta be a túrát, hogy a srácok belecsöppentek az év hóviharába.

Hibrid városi kisautóval az északi sarkkörön túl 35

A végén nem csak ezért örültek a Yarisnak (560 forintos benzinárnál nem mindegy, mennyit fogyaszt az autó), hanem mert az elektromos meghajtás révén gyakran tudtak nesztelenül (már amolyan szögesgumi-nesztelenül) a madárkolóniák közelébe gurulni, és a fűtött utastérből felmérni a környéket.

Hibrid városi kisautóval az északi sarkkörön túl 36

András Márton szerint egyébként a Yaris sorsszerű volt, mert egy évvel korábban Észak-Finnországban utazott fotós expedícióra, és ott szintén egy Yarist sorsolt neki a gép.

Fénykép: martonandras.com