Az autóipar ugyan nem fejlődik olyan rohamos tempóban, mint az okostelefonok, de rengeteg ötlet jut tovább a jegyzetfüzetnél. Többet egészen részletesen ki is dolgoznak, de aztán valamilyen okból mégsem találkozhatunk velük a legfrissebb típusokban sem.
Virtuális szélvédő
A Jaguar és a Land Rover ötlete az egész szélvédőt beterítő aktív head-up display, mely a versenypályázást olyanná varázsolja, mint egy számítógépes játékban. Láthatjuk a velünk együtt körözők nevét, helyezését és köridejét is, valamint az ideális ívet is. A terepjárókban pedig a motorháztető miatt keletkező holtteret tünteti el, hogy a vezető tökéletesen láthassa a nyomvonalat.
Energiát tároló karosszéria
A Volvónál és a Lamborghini egyik koncepciójában is felbukkant az ötlet miszerint a hibrid autók nem csupán akksicsomagokban, hanem a karosszéria elemeiben is tárolhatnának hasznos energiát. Ez a megoldás nagyban hozzájárulna ahhoz, hogy az akkumulátorok mérete kevésbé legyen meghatározó tényező az autók belterének kialakításában.
A szemmozgást figyelő fényszóró
Az Opel ötlete volt az adaptív fényszóró, mely nemcsak a külvilághoz igazodik, hanem a vezető szemének mozgását figyelve alakítja a fénycsóva útját.
Vibráló szélvédő
Búcsút inthettünk volna az ablaktörlő lapátoknak a McLaren vibráló szélvédőjével, mely apró rezgéseivel dobta volna le magáról a vízcseppeket és egyéb szennyeződéseket. Ehhez persze szükséges a menetszél segítsége is. Nagyjából öt éve találta ki ezt az angol sportkocsigyártó, de azóta is minden modelljén ott figyel a hagyományos ablaktörlő.
Alakváltó autó
A BMW Gina tanulmánya hagyományos fém- vagy karbonkarosszéria helyett a cápa bőréhez hasonló anyagot kapott, aminek köszönhetően olyan emberi gesztusai is lehetnek, mint a kacsintás. Az alatta lévő mozgó merevítőkkel azonban az is lehetséges, hogy bizonyos mértékig alakváltó legyen, egyes ívek máshová kerüljenek.
Mobiltelefon-ketrec
A Faraday-kalitkához hasonló középső tárolót talált fel a Nissan, mert belátták, hogy egyre több balesetet okoznak a mobiltelefonok. Ebben tárolva semmilyen jelet nem kap a készülék, így aztán senkit sem csábít arra, hogy csekkolja a Facebook-falát egy értesítés után vagy visszadobjon pár lájkot az Instagramon.
Csodafutómű
Ma már nagyon sokféle adaptív felfüggesztés létezik, de olyan, mint a Bose elektromágneses rendszere, még mindig nincs. A videó tökéletesen bemutatja, hogy miért annyira varázslatos ez a rendszer. Az autó kasztnija meg sem moccan, minden egyenetlenséget megold a futómű, így egészen varázsszőnyeg jellegű lehet az utazás.