Csütörtök éjfélkor az egyetlen gyári LMP1-es csapat, a Toyota pole pozíciójával zárult le a Le Mans-i 24 órás verseny időmérő edzése és a nagy futam előtti pénteken már reggel érezni lehetett, hogy valamelyest nyugodtabban telik majd a nap. A csapatok csendben dolgoztak az autókon, hogy minden a lehető legjobb formában álljon rendelkezésre a WEC legjelentősebb futamára. Akiknek pedig szükséges, azok leemelnek a polcról pár tartalék karosszériaelemet és felmatricázzák.

Mint például a Ford, akik alaposan odacsapták a GT-t az időmérő alatt, de más autók is vendégeskedtek a kavicságyon vagy átrendezték a gumifalat. Ha baleset történik a pályán, akkor pillanatokon belül lobognak a sárga zászlók, a versenyzők pedig kellő körültekintéssel hajtanak a szakaszon. A vacsora után meg mindenki a Dunlop hídhoz tódult, hogy az akadékoskodó francia biztonsági őrökön keresztül bejusson a Jamiroquai koncertre, ahol már javában énekelt a végeláthatatlan tömeg.

Ha ezek az autók a pályán vannak, akkor valami történt Le Mans-ban 1

Olyan esetekben, amikor nem elég lengetni a színes zászlót, a mezőnyt kiterelik a pályáról és megkezdik a romok eltakarítását. Ekkor jelennek meg a pályán a biztonsági autók, orvosi autók és extrakciós autók a Le Mans-i pályán. Ezekre általában nem sok szükség van, mégis rengeteg áll belőlük készenlétben. A valódi, doboz jellegű mentőautókat leszámítva mindet a Porsche biztosítja a Le Mans-i futamra. Összesen 22 különböző Porsche szolgál a pályán, ami jól mutatja, hogy milyen mértékű háttérmunkát és felkészültséget igényel a világ egyik leghíresebb autóversenye.

Nyilván a biztonsági autó a legszemrevalóbb mind közül, de vakon is bármelyik fényhidas Porschét hazagurítanám, ami persze még gondolati síkon is túl merész gondolat, ezért inkább csak vágyakozóan nézegettem őket. A hetvenedik születésnapon tett fogadalom egészen 2020-ig fog kitartani, eddig egészen biztosan Porsche modellek szolgálnak majd a Hosszútávú Világbajnokság versenyein.

Ha ezek az autók a pályán vannak, akkor valami történt Le Mans-ban 23

13 darab Porsche Panamera Sport Turismo van a flottában, melyek többsége orvosi autó. A motorizáltságok elég változatos, a 440 lovas 4S-től a 462 lóerős rendszerteljesítményű hibriden át egészen a Turbo-ig. Utóbbival különösen gyorsan lehet helyet változtatni. 4 literes biturbó motorja 550 lóerős és nyomatékból is van neki 770 Nm-nyi. 3,6 másodperc alatt villan százas tempóra és 300 felett van a végsebessége. Ha valami igazán sürgős, akkor a Panamera Turbo kell a feladathoz. Mivel orvosi autóként szolgál, reméljük, hogy minél kevesebbet vetik be éles helyzetben.

Ha ezek az autók a pályán vannak, akkor valami történt Le Mans-ban 24

Csak a nagyobbik része a Porsche 911 Turbo felhozatalnak a képen látható három példány, még kettő szolgál itt Le Mans-ban. Ezek itt a hagyományos biztonsági autók, melyeknek technikájához egy ujjal sem nyúltak, mert gyári állapotukban is tökéletesen alkalmasak Safety Car-nak. A 3,8 literes, biturbó hathengeres boxermotor 540 lovas és bőséges 710 Nm nyomatéka van. A százas sprintet 3 másodperc alatt hozza és még ezzel sem a leggyorsabb a flottában.

Ha ezek az autók a pályán vannak, akkor valami történt Le Mans-ban 25

Számozás helyett A, B és C jelzéssel látják el a három biztonsági autót, amiken az egyetlen idegen elem a fényhíd. A beltérben a versenypályás használathoz jobban passzoló kagyló ülések találhatóak, a gumikat pedig Michelin Pilot Sport Cup 2-re cserélték le.

Ha ezek az autók a pályán vannak, akkor valami történt Le Mans-ban 26

Matt fekete fényezést kaptak a Porsche 911 Turbo Safety Car-ok, melyen a piros csík sem céltalan, felülről a Porsche embléma sziluettjét adja ki, akárcsak a versenyautókon lévő dekoráció. Ezeken nincs helye szponzor logóknak, kizárólag az eseményt matricázzák az autókra. Ha bármi történne a három darab Turbo-val, akkor sem kell kétségbe esniük, a tartalék biztonsági autó egy 580 lovas Turbo S (akárcsak a felvezetőautó).