Andris kollégának fotózta az alábbi rendszámot, ami egy 124-es Mercedesen figyel, és azt is eláruljuk, hogy miért is olyan különleges.

Ez a hazai egyedi rendszám nagyon elnök 1

Ez az autó bizony a W124-es Mercedesek királya, amit a rendszám is sugall – „The 124”, ami annyit tesz, hogy „A 124-es”. De miért is annyira különleges ez a Mercedes? 1984 és 1997 között rendkívül sokféle készült belőle, a német Wikipedia-szócikk szerint 2 583 407 db, amiből 2 058 777 lépcsőshátú, 340 503 kombi, 141 498 kupé, 33 968 kabrió, 2362 hosszított példány és 6426 darab felépítményezéshez. Nem mindegyik W124-es, ez csak a négyajtós, rövid tengelytávú limuzinok modellkódja volt.

W124-limuzin (Wagen=kocsi)
S124-kombi
C124-kupé
A124-kabrió
V124-hatajtós, hosszított limuzin
F124-alváz felépítményezéshez
VF124-alváz felépítményezéshez, hosszú tengelytávval

A széria egyik nyolchengerese a 400E nevű, a második modellfrissítéssel E 420-re átnevezett modell, amely az eltérő első fényszórót és a szélesített sárvédőket leszámítva ugyanazokkal a módosításokkal gazdagodott, mint a mára megfizethetetlenre drágult, kultikus 500E vagy E 500. Utóbbi a közös, M119-es nyolchengeres nagyobb hengerűrtartalmú és 326 lóerős verzióját vette át a kortárs SL 500-ból. Az E500 5,9 mp alatt gyorsult 100-ra, a 279 lóerős E400 ideje kereken 7 mp volt, részben a hosszabb áttételű differenciálmű miatt. Épp a végáttétel különbözősége okán a 400-as elméleti végsebessége meghaladta a rövidebbre áttételezett E500-ét és a későbbi E 500-ét, de a tényleges végsebességet mindkét modellnél 250 km/órában szabta meg az elektronika.

Az ötliteres V8-as, 326 lóerős E 500-ből csupán tízezer készült. A W124-es alapot rendesen át kellett alakítani, hogy valahogy elférjen benne a hatalmas motor, a váltóalagutat is ki kellett szélesíteni. A futómű sem maradt a régi: 38 milliméterrel szélesedett a nyomtáv, és 320 milliméter átmérőjű féktárcsák kerültek a 18 colos kerekek mögé. Mivel szélesített kerékjárataival  az 500E nem fért el a sindelfingeni gyártósoron, az autót a Porsche szerelte össze a Rössle-Bau gyáregységben pont kapóra jött, ugyanis a Porsche 959 gyártása 1989-ben befejeződött, így ide költöztették az E 500-as összeszerelését. Az egész folyamat kézzel történt és egy autó legyártása 18 napig tartott!