Felmérések szerint Amerikában évente 41 órát töltenek el azzal, hogy a dugóban ülnek. Bizonyára senki sem szeretne minden évben közel két napot ebben a cseppet sem kellemes helyzetben várni a megváltást, ezért a Ford kicsit utánanézett, hogy vajon mi okozhatja ezt. A Vanderbilt Egyetemmel közösen végeztek egy kísérletet, melyben egy forgalomtól elzárt területre eresztettek rá 36 autót. Az elől autózók 60 mérföld/órás, tehát megközelítőleg 100 km/óra sebességgel hajtottak, majd 64-re lassultak vissza.
Ezt követően a mögöttük haladó sofőrök eltérő reakcióideje és fékezése miatt hamar torlódás alakult ki. Ezt követően újra eljátszották a tesztet, de ezúttal adaptív távolságtartós tempomattal. Ez hamarabb felmérte a távolságot, mint a sofőrök, ezért sokkal gördülékenyebben estek túl az eseten. Lassultak ugyan, de látható torlódás nem alakult ki a szakaszon. Ez még akkor is működik, amikor a vezetők csupán egyharmada kapcsolta be a tempomatot.