Az egyetemek és autógyárak közötti együttműködés nem ritkaság, ráadásul néha egészen mókás holmik születnek, ha a kreatív diákok szabadon válogathatnak egy igazán nagy gyártó polcáról. Több évvel ezelőtt, amikor még a szendvicspadlós Mercedes-Benz B-osztály volt gyártásban, a tanulók beszabadulhattak a Rastattban lévő gyárba és tetszőleges elemekből összelegózhattak valamit. Az eredmény minden idők egyik legbitangabb kompakt családi egyterűje lett.

A telepen akadt egy szabadon alakítható Mercedes-Benz B200 CDI, melyből villámgyorsan kihajították a négyhengeres turbódízelt, hogy a helyére valami igazán bestiális kerüljön. Jól látszik, hogy a projekt nem ma született, hiszen így 2018-ban már valamilyen turbós motor vagy villanyos hajtás került volna a B alá. Itt azonban még nem volt ekkora a baj, ezért egy E55 AMG hajtását pakolták az autóba. Természetesen szakítaniuk kellett a keresztmotoros, elsőkerék-hajtású elrendezéssel. Szerencsére hosszában befért az új motor is.

Ez a B-osztály már nagyon nem anyuci Mercije 1

Ez a B-osztály már nagyon nem anyuci Mercije 19 Ez a B-osztály már nagyon nem anyuci Mercije 20

Hogy mi került a B-be? 5,5 literes, szívó V8-as motor 388 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal, hozzá 7 sebességes váltót párosítottak. A hátsó futómű helyére a W210-es E-osztályét rakták be a differenciálművel és féltengelyekkel együtt. Az immár B55 AMG névre keresztelt gép 5,2 másodperc alatt futja meg a százas sprintet, a végsebességét 250 km/óránál elektronikusan korlátozták. Hogy ne legyen féktelen a száguldás, a fékeket a C32 AMG-ről vették.

A külső megjelenést nem piszkálták meg túlságosan, fekete maszk és lámpabetétek teszik sportosabbá az autót, a 18 colos felniken elöl 235, hátul 255 széles gumik feszülnek a megfelelő tapadás érdekében. Persze a V8-as ezeket is képes pillanatok alatt lefüstölni. A beltérben sportos Alcantara kormány, 300-ig skálázott műszercsoport és finom bőrkárpit adja meg a hangulatot. A B55-ös végül nem került sorozatgyártásba, de bármikor készen lett volna rá.