Sokáig az autó igazán tartós használati tárgynak minősült, hiszen nem csak nagy érték volt, de a tervezés során is fokozottan szerepet játszott a tartósság. Sokan nem csak pár évre, hanem egy életre vettek maguknak autót. Ma már ez kicsit másképpen van. Az autókból rengeteg van, a gyárak ontják őket és a szerencsés emberek gyakran cserélik a kocsikat az újabbra, szebbre és biztonságosabbra.

Valaki azonban inkább a végsőkig gyűjti a kilométereket a megszokott bódéba. Így volt ezzel ennek a második generációs Skoda Octaviának a tulajdonosa is, aki havonta 7 ezer kilométert tekert bele az autóba. Mivel az autó taxi volt, ezzel a felhasználási móddal ez elkerülhetetlen volt. Ma már 940 ezer kilométert mutat a számláló, tehát éppen csak egy lépésre van a bűvös egymilliótól. Az Octavia ugyan kívül-belül leharcolt állapotban van, rengeteg karc és horpadás tarkítja a karosszériát, a beltérben pedig még az ajtókárpit teteje is megadta magát, de funkcióját betölti: működik.

Nem újdonság, hogy előfordulnak nagy futásteljesítményű Skodák. Kollégánk egy Superbet talált itthon 740 ezerrel az órájában, de ültünk már több mint 1,2 milliót futott Fabiában is.