2006-ban jött el az ideje annak, hogy a Ferrari bemutassa legújabb V12-es szívómotorral szerelt túraautóját, ez volt az 599 GTB és erősebb változata, a GTO. Mint minden Ferrari, úgy hamarosan ez is ritka klasszikussá fog érni. Azonban sosem lesz annyira különleges, mint a Nibbio, melyet a híres karosszériaépítő Zagato rajzolt az 599-es alapjaira. A Zagato híres egyedi stílusáról és az olyan különleges formákról, mint ez az ablakvonal:

Nem ez a legszebb Ferrari, de az biztos, hogy az egyik legritkább 1

A Ferrari 599 GTZ Nibbio Zagatóból a nagy nyilvánosság megkerülésével kilenc darabot készítettek. Ezekre a példányokra természetesen törzsvásárlók és gazdag gyűjtők csaptak le, ahogyan az ilyenkor lenni szokott. Az autón alig maradt ismerős részlet, minden karosszériaelemet átdolgoztak és a konkrét példány esetében a kék-fehér párosítás még a beltérben is folytatódik. Ám nem a Daytona-mintás ülések szúrnak szemet, hanem a hatsebességes kézi váltó gyönyörű, nyitott kulisszája. Pontosan úgy, mint a régi Ferrarikban, egyszerűen gyönyörű látvány:

Nem ez a legszebb Ferrari, de az biztos, hogy az egyik legritkább 21

Nem mellesleg ez az egyetlen példány a kilencből, melynek van kuplungpedálja. Na de a motor! A Ferrari 599-es orrában 5999 köbcentis, szívó V12-es motor dolgozik, melynek teljesítménye 620 lóerő, maximális nyomatéka 608 Nm és imád forogni. Álló helyzetből 100-as tempóra 3,2 másodperc alatt gyorsul, kétszázra 11 másodperc a sprint. Akár 330 km/órával is száguldhat a német autópályán vagy éppen egy tetszőleges célegyenesben.

Nem ez a legszebb Ferrari, de az biztos, hogy az egyik legritkább 22