Úgy tűnik, a lóerőmánia nem csak az egyre magasabb csúcsteljesítményekben, de a fejlődés egyre gyorsabb ütemében is megmutatkozik. Vagy még a végső benzin- és dízelellenes hadjárat előtt ki akarják pörgetni a meglévő fejlesztéseket a gyártók, ki tudja?
Mindenesetre a fejlődés ezen a téren szédítő. Egy némileg felpiszkált, 2,5 literes öthengeres turbómotorral szerelt Audi RS3 tartja a lépést a közelmúltban még abszolút csúcsgépnek számító Audi R8-assal. Utóbbiban 5,2 literes V10-es szívómotor dolgozik, 525 lóerőt és 530 Nm nyomatékot termelve.
Az RS3 alapból 400 lóerős öthengeresét viszont 450 lóerőig húzták, gyorsabb a váltója, előnye a turbó, és még az elrontott rajt ellenére is ott van az R8 mellett.