Amikor megjelent a Porsche 959-es, akkor semmi sem volt olyan gyors, mint a németek technikával tömött sportautója, melyből csupán 337 darabot gyártottak. A Komfort változatból 294 darab épült, ilyen ez az 1987-es példány is, melynek 5885 kilométer van az órájában. Ez így önmagában ígéretesen hangzik, annyira, hogy akár 750 ezer vagy közel egymillió dolláros árat is megüthetne egy neves aukciósház árverésén. Itt azonban más a helyzet.
A kiváló belterű és keveset futott Porsche 959-es orra csúnyán összetört és a javítása rettentő költséges. Ennek ellenére 152,5 millió forintnyi összeget is a kasszánál hagyhat az, aki majd lecsap erre az autóra. A 959-es alapját az első összkerékhajtású 911-es adta, ám alaposan megdolgozták, hogy 317 km/órás végsebességgel a világ akkori leggyorsabb autója lehessen. Egyes változatok akár 339-el is száguldhattak. Sokat elmond az autóról, hogy eredetileg Gruppe B néven emlegették.
2,8 literes, hathengeres boxermotorja két turbófeltöltőt kapott, alapvetően léghűtéses, de a hengerfejek már vízhűtést kaptak. Teljesítménye 6500-as fordulatnál 450 lóerő, ami mellé 500-től 500 Nm nyomaték áll rendelkezésre. A karosszériaelemek alumíniumból és kevlár kompozitból készültek, de az egész 959 tele van könnyű anyagokkal, az autó súlya csupán 1450 kg. Álló helyzetből 100-as tempóra 3,7 másodperc alatt gyorsul, 200-ra pedig 11,4 másodperc alatt löki a mutatót. Ezek ma is igazán tisztességes számok.
Az eladásra kínált, sajnálatos módon törött Porsche 959 Komfort jelenlegi formájában is járóképes, de érthető módon nem esik neki jól. Aki szert tesz rá és rengeteget áldoz a felújítására, annak a végén egy igazán keveset futott ritkaság áll majd a garázsában, melynek értéke hamar elkezd az ég felé húzni.