Az 1950-es évek elejétől kezdék el gyártani a lengyelországi Varsó városában a Warszawákat, melyek ugyan strapabíró autók voltak, de súlyuk és alacsony teljesítményük miatt a fogyasztás nem volt a legbarátibb. Ezeket az autókat az orosz Pobjeda tervei alapján készítették, a Gorkij Autógyár ugyanis megállapodást kötött a lengyel FSO-val. Ellentétben a KHM Motor Poland és a Ford, melynek kapcsolata nem lett éppen a legjobb a legújabb alkotásuktól. A Ford közleményt is kiadott, hogy semmilyen kapcsolatban nem állnak a klasszikus lengyel autókat újragondoló vállalkozással, mely ráadásul jogellenesen használja a Ford logót.

Mert legújabb alkotásukhoz, az M20 GT-hez a Mustangot vették alapul. Az amerikai izomautóra műtötték rá az új orrot és púpos fart, valamint dolgozták át felületesen az utasterét. A műszaki alapokhoz nem nyúltak, megmaradt az 5 literes, szívó V8-as motor és vele együtt a Warszawáktól egészen szokatlan 420 lóerős teljesítmény. Az alkotáshoz a legkülönfélébb beszállítók polcairól szemezgettek, így például a hátsó lámpa a Mercedes-AMG GT-ről származik.

Izomautóból csinálták meg az új Warszawát 1

Izomautóból csinálták meg az új Warszawát 11

Autentikus videó is akad a lengyelek új Warszawájáról: