Aki egy picit is jártas az autók világában az jól tudja, hogy a prémiumgyártók termékeire bizony bőséggel kell költeni, szorgosan pipálgatni az opciós tételeket mire olyan lesz, ahogyan az gusztusos. Sőt, kevésbé felülre pozicionált termékek között is jól látható különbségek vannak a fapados modellek és a gazdagon felszereltek között. Az Audi A1-es nem túl régen mutatkozott be és, ahogyan először találkozunk vele, úgy igazán megfelel annak a képnek, amit egy ilyen divatos kisautótól elvárunk. Emlékek frissítése érdekében itt egy kép a sajtót bejáró fotók közül:

Rémesen szomorúan néz ki a fapados A1-es Audi 1

Jól látható, hogy tele van ötletes formákkal, mint a Coupé Quattro-ról származó légbeömlő a hűtőrács felett vagy a menő LED fényszórók és persze a ma kötelező kétszínű fényezés. Hatalmas felniken gurul és az egyéb díszítésekkel is jól áll. A színes, vidám hangulat pedig folytatódik a beltérben, ahol digitális műszeregység és nagy érintőkijelző fogadja az utasokat. Ezzel szemben az alapmodell – mely a konfigurátorban fogadja az érdeklődőt – fájdalmasan meztelen. Ilyen, amikor péklapáttal vág pofán a szörnyű valóság:

Rémesen szomorúan néz ki a fapados A1-es Audi 2

Bizony, így néz ki a fapados verzió. Halogén fényszórókkal világít, a rács sem olyan csinos mintázatú, a ballonos gumikat acél felnikre fűzték és dísztárcsák próbálják menteni a helyzetet.  A külsőnél azonban van szomorúbb: a beltér. Nyakig ülhetünk a komorságban, a műszerfal élesre faragott műanyag, a klímakonzol három fémes tekerőgomb, felette pedig az érintőképernyő helyén egy lyuk tátong. Cserébe viszont a műszeregység már ezen a szinten is digitális marad.

Rémesen szomorúan néz ki a fapados A1-es Audi 20

Az Audi A1-es alapmotorja 30 TFSI név alatt fut, ez az ezres, háromhengeres, turbós benzinest takarja, mely 116 lóerős, nyomatéka 200 Nm. Álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a végsebessége valamivel 200 feletti.