Az utóbbi bő tíz évben rengeteget változott az autógyártás, sok olyan vezetéshez köthető alkatrész, kezelőszerv változott meg, vagy tűnt el, ami régebben elengedhetetlen kelléknek számított. Lámpát már nagyon sok autó magának kapcsol, az indítókulcs elfordításával sem kell bajlódni, a kézi váltók visszaszorulóban vannak, de leginkább a mechanikus kézifék eltűnése a feltűnő.

A brit piacon legalábbis ez a helyzet, a CarGurus felmérése szerint a jelenleg kapható új autók mindössze 37 százaléka érhető el manuális rögzítőfékkel, és csak a Dacia és a Suzuki ad minden modellhez ilyen opciót.

A prémium gyártók viszont teljesen lemondtak a megoldásról, az Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes, Porsche kínálatában már csak elektronikus megoldások szerepelnek. Az okok egyszerűek, az apró gomb, és két elektromos motor tulajdonképpen olcsóbb, egyszerűbben integrálható egy modern autó fejlett rendszereibe, mint a jó öreg mechanikus karral aktiválható rögzítés. Ezt ráadásul nem tudjuk behúzva hagyni, mindig magától kiold induláskor, valamint adott a visszagurulást gátló funkció is.

A kézifékes kanyarok viszont lassan a múlt homályába vesznek, vagyis inkább megmaradnak egzotikus vadhajtásnak.