A 19. század végén tették be a lábukat francia katonák a Nyugat-Afrikában található Burkina Faso területére és ezzel meg is kezdődött a gyarmatosítás. Az ország neve annyit teszt, hogy a becsületes emberek országa. Csupán 1960-tól lett független ország és csak a ’80-as években kapta meg jelenleg is használatos nevét. Az afrikai Che Guevarának hívják Thomas Sankarát, aki egy pánafrikai szocialista forradalmat szeretett volna elérni és 1983-ban puccsal vette át a vezetést az országban. 1987 októberéig maradt hatalmon. Hogy miért érdekes ez nekünk?
Csupán azért, mert ő volt az, aki szerint a politikusoknak nem illendő a fényűzés, ezért az állami autóflottát, mely ekkoriban Mercedesekből állt, felszámolta, és helyére az akkor kapható legolcsóbb autókat vette meg, mely a Renault 5-ös volt. Maga is ilyen autóval járt és vezette is egészen addig, amíg egy újabb puccsban életét nem vesztette és új vezető került az ország élére.
A Renault 5-ös első képei már 1971 decemberében megjelentek, a hivatalos bemutatót azonban csak a következő év elején tartották a franciák. A később igazán sikeressé váló kisautót Michel Boué tervezte, aki sajnos nem élhette meg az autó premierjét. Megjelenésétől egészen 1986-ig volt Franciaország legkelendőbb autója, Le Car néven még Amerikában is értékesítették.
Thomas Sankara’s Burkina Faso Ministers arriving for a 1984 Cabinet meeting.
Normally, Ministers moved around in a fleet of highly decorated Mercedes Benz cars; Sankara sold them all off.
All you got was the cheapest car of the day, a Renault 5, which he also rode to work with. pic.twitter.com/z7MMRP1R5k
— Facts About Africa (@OnlyAfricaFacts) 2018. június 19.