Amit ma Porsche 911 GT3 RS-nek hívunk, azt a ’70-es években még Carrera RS 2.7-nek keresztelték, de a recept már akkor is pontosan az volt, mint ma. Ennek megfelelően fogták a 911-est és hegyes szívómotort építettek a farába, valamint kikönnyítették a karosszériáját. Felár ellenében pedig még a kicsivel 1,1 tonna alatti súlyból is faragtak a vevő kedvéért 100 kilogrammot. A 210 lóerős változat nevét a Mexikóban rendezett Carrera Panamericana versenyről kapta és nem a semmiből bukkant elő, fejlesztéséhez szükség volt néhány prototípusra is. Egy ilyen bukkant fel most a Porsche 70. születésnapját ünneplő árverés tételei között.
Összesen kilenc autót építettek a németek, a képen a 9113600012-es alvázszámú látható, mely a második volt a sorban. Pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de vélhetően fél évvel a a szériamodellek előtt, 1972 áprilisában gyártották a narancssárga 911-est, melyről a jellegzetes hátsó szárny nélkül nehéz lenne megmondani, hogy miféle ínyencség. Az izmosabb kerékjáratok és a sportülések árulkodóak lehetnek, de összességében egy remek veterán sportkocsinak néz ki. A Porsche ezt az autót a Carrera RS gyártásának leállítása után ingyen adta Helmuth Koinigg versenyzőnek.
Az autó azóta több tulajdonost is megjárt, még Amerikában is megfordult, legutóbb pedig egy német gyűjtő vette meg és újíttatta fel a különleges prototípust, melyért akár 430 millió forintnak megfelelő összeget is kicsengethet az, aki az aukció végén a legmagasabb licitet dobja be érte. A homologizációs céllal gyártott Carrera RS-ek egyébként is jó befektetésnek számítanak, így valószínűleg a szériánál is korábbi példány értéke is csak nőni fog.