A ’70-es évek közepén jelent meg a Porsche akkori legújabb belépőmodellje, mely a 914-es után került a kínálat aljára, ez lett a 924-es. A 924-esek és 944-esek sokáig nem kapták meg a nekik járó elismerést, sokak szemében lenézett modellek voltak. Mára azonban változott a helyzet, pár éve meredeken emelkedik a szép állapotú példányok értéke és egyre többször találkozni aukciókon is ilyenekkel. A képeken szereplő csodás, kék 924-esnek ráadásul nem csak az állapota meggyőző, hanem története is van.

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 1

1980-ban céges autójával rótta a denveri utakat Rose Kalista, aki már nagyon vágyott egy olyan autóra, amit öröm vezetni. Nyitott szemmel járt, ezért hamar meglátta a kereskedésben álló, Minerva-kék színű Porsche 924-est. Az autó ráadásul kivételesen sok extra felszerelést kapott. Került rá kivehető napfénytető, az üléseket fekete bőr borítja, tükrei elektromosan állíthatóak, a hőséget légkondi űzi el, a szórakozásról pedig kazettás rádió gondoskodik. Az autó alapára ekkoriban alulról karcolta a 16 ezer dollárt, a konkrét példányba pedig még ezen felül bő 2 ezer dollárnyi opciós tétel került.

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 33

Rose munkája miatt kevés alkalommal és főleg rövidebb távokra jutott a Porsche volánja mögé, ami egyszer nem indult be. Mivel az addigi szerelő nyugdíjba ment, újat kellett keresni a 924-es gondozására. Az új szerelő az autót látva azonnal ajánlatot tett rá, Rose pedig nem kevesebb mint egy évig töprengett azon, hogy eladja-e a Porschét. Végül 2014-ben került új tulajdonosához a 17 710 kilométert futott autó.

Így néz ki egy megkímélt Porsche, högy tulajtól 34

A 924-es Porsche orrában 2 literes, négyhengeres, vízhűtéses szívómotor található 125 lóerős teljesítménnyel és 165 Nm nyomatékkal. A hajtáslánc transaxle elrendezésű, tehát a váltó hátul található, ami jót tesz a tömegelosztásnak és a vezethetőségnek is. A kivéltelesen szép, kék 924-esért úgy 10 millió forint körüli összeget várnak.