Ezek a tanulságos képek az oroszoktól érkeztek, de garantált, hogy itthon is akad pár motor, amiben olaj helyett már ilyen érdekes színű massza van. A pár soros mellékelt szöveg szerint a tulajdonosnak annyi tűnt fel, hogy fogy a hűtővíz. Becsülettel pótolta, locsolta, de végül csak szerelőhöz került a gép, és kiderült, hogy hiba volt halogatni a szervizlátogatást.
Mitől lesz lekvár az olajból?
A hűtővíz és a kenőolaj külön utakon jár a blokkban, és ez így egészséges. Ha keverednek, az komoly fejfájást okozhat, mert ez a jelenség hengerfejtömítés, vagy maga a hengerfej meghibásodását, repedését jelzi. Legszembetűnőbb bizonyítéka az olajbetöltő nyílás körül, a sapkán lerakódó kapucsínó színű folyadék.
Mikor gyanakodhatunk a hengerfej meghibásodására? Intő jel a bemelegedés után is vastag, fehér kipufogófüst, a nehezen induló motor, a hűtőrendszer kiegyenlítő tartályában járó motornál megjelenő buborékok, a vízszint hirtelen csökkenése, a víz zavarossá válása, a teljesítmény csökkenése. A tünetek összetétele, erőssége függ attól, mi és hol repedt el, de amikor már fagyit oszt a gép, akkor nincs kérdés, hogy nagy a baj.