Akár veterán Ferrarik árával vetekedő összeget is kínálhatnának érte, a Škoda gyár egészen biztosan nem fog megválni új kincsétől: egy 1908-as gyártású Laurin & Klement BSC-től.

A hófehér sportkocsit két év alatt újították fel. Karosszériáját az eredeti tervrajzok szerint építették újra, a komplett elektromos rendszert lecserélték, az alvázat, a futóművet és a motort felújították. Minden alkatrésze eredeti, az 1,4 literes motoron ugyanaz a gyártási szám díszeleg, mint anno, amikor az autó először kigördült a gyár kapuján. A blokk egyébként most is néhány kurblitekerésre indul, állítólag nem igényel bűvészkedést az életre keltése.

Ez a Škoda tutira nem jön veled szembe az utcán 1

A BSC utolsó fennmaradt példányára 2016-ban találtak rá, ma a Mladá Boleslav-i múzeum egyik legféltettebb és legértékesebb kincse.

Václav Laurin és Václav Klement 1905-ben építette első autóját, a Voiturette A modellt. A minőség stimmelt, a kereslet nőtt; 1908-ra már évi 500 darab automobilt állítottak elő.

A BS széria 1399 köbcentis, kéthengeres motorja 10 kemény lóerőt adott le. Az orvosoknak és üzletembereknek szánt, elegáns autó legalább hatféle tengelytávval készült, amelyekre a legváltozatosabb karosszériák kerültek – ahogy ez annak idején szokásos volt. A BSC verzió valóságos fenevad volt: teljesítményét 12 lóerőre emelték. Az autót karosszéria nélkül 5000 osztrák-magyar koronáért vesztegették, de 5500-ért nyitott kétüléses karosszériával is megrendelhette az ember.Ez a Škoda tutira nem jön veled szembe az utcán 9