2018 februárjában a BMW egyik szóvivője mondta el a brit Autocar magazinnak, hogy az új fogyasztás- és károsanyagkibocsátás-mérési ciklus, a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) követelményeinek csak egy újabb fejlesztésű részecskeszűrővel felelne meg az M3-as BMW, melynek engedélyeztetési folyamata meghaladná a szűkös időablakot, ami a modell kivezetéséig rendelkezésre áll. Akkor úgy tűnt, hogy augusztusban áll le a négyajtós sportmodell gyártása, melynek utolsó európai példányát most adták át a BMW müncheni központjában.
Az utolsó M3-ast a német vállalkozó, Bjorn Schmidt rendelte meg, aki hosszasan konzultált a BMW M és az Individual részleg szakértőivel, hogy egy igazán egyedi darab legyen az övé. Így lett az autó matt szürke színű, a beltérben pedig a vörös és a fekete klasszikus kombinációja uralkodik. A legapróbb részletekre is ügyeltek, ezért még az olyan alkatrészeket, mint a kormányoszlop és az ülések oldalsó borítása is, pirosban gyártották le. A díszléceken és a motortér karbonmerevítőjén a tulajdonos neve szerepel, akinek előző M3-asa ihlette az autót.
Az M3-as BMW-ben 3 literes, biturbó sorhatos motor dolgozik, a Competiton modellben 450 lóerővel, könnyebb ülésekkel és számos aprósággal, mely sokat javított a modell karakterén. Még a menetstabilizálót is átprogramozták a bajorok a jellegzetes Styling 666-os felnikről könnyen felismerhető modellnél.