Több mint egy évtizeden át gyártották ’80-as évek közepétől a Bentley Turbo R-t, melynek ekkoriban még volt egy testvére is a Rolls-Royce Silver Spirit személyében. Egyik angol márka számára sem ez a legdicsőbb korszak, jellemzően ezek azok az autók, melyeknek értéke nem igazán kúszik meredeken felfelé a többi veteránnal vagy youngtimerrel együtt. Fénykorukban azonban pont olyan drága és rtika autónak számítottak, mint amilyennek egy Bentleyt gondolunk. Valakinek azonban még ez sem volt elég, ezért a négyajtós Turbo R-t betolta a londoni Hooper karosszériás műhelybe, hogy alkossanak belőle kupét.
Vitatható lett az alumíniumból faragott végeredmény, de kétség kívül egyedi, a kivitelezési minőség pedig gyári hatású. Összesen öt ember volt annyira elszánt, hogy a négyajtós 90 ezer fontos ára helyett 500 ezer angol fontot adjanak a Hooper kupé változatáért. Ez már az arányokból is láthatóan döbbenetes felár. Balkormányos változatból csupán két példány született, az egyiket a Sotheby’s aukcióján árverezik majd el Arizónában. Ennek fényezése Tudor Red nevű piros árnyalatú, belül a külsőhöz passzoló, valamint Magnolia színű bőr található. Elmaradhatatlan továbbá az intarziás fabetét.
Többek között a 12 hangszórós Alpine hangrendszer gondoskodik a szórakoztatásról, de van beépített koktélszekrény is, valamint parfümök és egyéb frissítő kellékek is találhatóak az utastérben. Az 1991-es évjáratú autóban mindössze 11632 kilométer van és nagyrészt egy gyűjteményben tárolták, így az állapotára nem lehet panasz. A gépháztető alatt hagyományos 6,75 literes motor található, nyolchengeres és akad rajta egy turbófeltöltő is, így 330 lóerős, ami mellé 600 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből 7,5 másodperc alatt van 100-on, a végsebessége 220 km/óra feletti.