A BontóTroll nevű, egyre népszerűbb Facebook-oldalon találtuk a fenti képet, amelyen egy használt BMW-t kínálnak eladásra, „nyitott rencerrel”. Az oldal lájkolóinak sem kellett több, ízekre szedték emberünket.
1.- „Ti nem értitek ezt,nyitott rencerrel nagyobb a szöggyorsulás a turbóban és a gázok olyan gyorsan áramlanak ki,hogy a kipufogógázok plusz tolóerőt adnak ennek a fostos e36 nak :D igy a kis laikusok azt hiszik hogy nagyobb a nyomaték közbe meg egy sugárhajtóművet vezetnek és azért füstöl mert akkor kapcsol az utánégető. „
Erre érkezett válaszként: „akarod mondani, sukárhajtóművel”
2.- „Én is mondtam a csajomnak, hogy éljünk nyitott rendszerben, hogy nagyobb legyen a nyomatékom, de nyomatékosan letiltotta!”
3.- Azt mondják a fizikát nem lehet megb@szni. Erre Tibor: „Fogd csak meg a sörömet!”
4.- „Nem lehet, hogy a fűtésre gondol a nyitott rendszer alatt?? Egyszerű gravitációs állófűtés…. Azért kormos a kémény a végèn!!!”
5.- „A zárt renceres az nem jó, mert nem tudsz beleülni, az meg kinek jó, ugye…”
Mi az a nyitott rendszer?
A modern autók kipufogói számos dobból épülnek fel, katalizátor, hangtompító, részecskeszűrő – több elem szerepelhet bennük. A nyitott rendszereken ezek közül többet elhagynak, gyakran csak egyetlen dob marad meg, ezzel téve szabadabbá a kipufogógáz áramlását. Természetesen így a károsanyag-kibocsátás és a hangerő is fokozódik. Készülnek profin megtervezett, legyártott nyitott kipufogók és azok a megoldások, amikor csak kivágják a dobokat. Egy profi rendszernél a hatásfok, illetve a teljesítmény növelés a cél, a hang kevésébe számít, utóbbi esetben inkább az élmény javítása számíthat.