Oroszországnak akadnak hatalmas területei, ahol a hó még több hónapig tartós vendég, ennek ellenére ott is van sofőr, aki figyelmen kívül hagyja az ilyen apróságokat. Mintha elfelejtené azt a fehér, csúszós izét, ami tavaly is az utakat borította.
Nálunk is akadnak hasonló, jogosítvánnyal rendelkező közlekedők, reméljük, hozzájuk is eljut ez a videó, aminek egyszerű tanulsága minden tél elején aktuális.
– Készüljünk fel a megváltozott körülményekre, a havas burkolat nem egyforma. A friss hó valamivel jobban tapad, mint a keményre járt. Próbáljuk felismerni a jeges foltokat, csíkokat, mert ezeken rosszabbul tapad a gumiabroncs.
– Ne fékezzünk bele a kanyarba a kormányzással egyszerre, mert a guminak épp elég az oldalirányú erőket átvinni, nemhogy még hosszirányúakkal (fékezés-gyorsítás) küzdjön. A forduló előtt fékezve vegyük fel azt a sebességet, amivel biztonságosan átjutunk a kanyaron! Aki a kanyarban lassít vagy elveszi lábát a gázról, az könnyen meg is pördülhet.
– Ahogy azt a mellékelt videó mutatja, a nyomból kihajtva vagy a vályúkba visszatérve a jeges partfalak könnyen megpördítik az autót. Minden előjel nélkül landolhatunk a szembejövő sávban és még csak gyorsan sem kell menni hozzá. Ha feltétlenül előzni akarunk, akkor határozott, de óvatos mozdulattal váltsunk sávot. Számítsunk rá, hogy az autó kifarolhat, készen kell állni a megcsúszás irányába történő kormányzásra (ellenkormányzásra).