Az elvileg kisebb ellenállású, jobb légáramlást biztosító légszűrők körül évtizedek óta zajlik a vita. Van, aki szerint ez csak drága lehúzás, mérhető változást nem hozó placebo, ami ráadásul még a motor várható élettartamát is rövidíti, mások szerint viszont megéri a befektetés, jön pár plusz lóerő, nyomatékosabb a gép (érzésre), a mosható szűrőket pedig nem kell olyan gyakran cserélni.

Legutóbb az Engineering Explained Youtube-csatorna foglalkozott a kérdéssel, a lehető legalaposabban mérve a különbségeket. A koszos és tiszta gyári szűrő között 1,85 lóerőnyi különbség adódott a tiszta javára, az utángyárott CarQuest szűrővel pedig 3,22 lóerő növekedést mutatott a méréshez használt Subaru.

Természetesen a direkt sportcélokra tervezett K&N szűrő teljesítménye a nagy kérdés, ám az árban kiugró termék nem hozott kiugró változást. A másik utángyártott papírszűrőhöz képest kőkemény 1,1 lóerővel mértek többet.

A videóban még akad rengeteg szám, amibe kapaszkodni lehet mindkét tábornak, de nagyjából elmondható, hogy a szívórendszer komoly átalakítása nélkül szűrőcserével semmilyen szemmel látható változást nem érhetünk el.