Egyszer már részletesen kitárgyaltuk a szélvédőkön, ablakokon feltűnő ipari kódokat, de akad még egy vakfolt, amit fontos felderíteni.
Ez pedig nem más, mint az első szélvédő felső harmadában található AS1 vonal. Ezzel a jelöléssel az alsó kódrengetegben is találkozhatunk: AS, vagyis American Standard jelzés, egy szám követi, jellemzően 1 vagy 2. Az AS1-es üveg laminálva van, és legalább 70%-os fényáteresztő képességgel rendelkezik, gyakorlatilag ezzel találkozunk minden autóban. Az AS2 üveg edzett, és legalább 70%-os fényáteresztő, a harmadik kategória pedig az AS3-as üveg, kevesebb mint 70%-os fényáteresztéssel.
Ugyanez a felső harmadban egy lefelé mutató nyíllal is kiegészül, ennek szerepe akkor lehet fontos, ha utólagos napellenző matrica felhelyezésén gondolkodunk. Ugyanis ez a vonal határozza meg a csík maximális szélességét, legalábbis a gyártó ajánlása szerint, az amerikai piac számára.
Itthon ugyanis más a szabályozás, a KöHÉM rendelete nem hivatkozik holmi gyári jelzésekre:
(2) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű szélvédőjén, valamint azon ablakain, amelyeken keresztül a vezetőnek az utat és környezetét látnia kell, kilátást zavaró feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot elhelyezni tilos. Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni
a) a belső visszapillantó tükröt;
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető.
Itthon tehát a belső napellenző a mérvadó, de azért ha van ilyen jelzés, inkább ne menjünk alá a kívánt sötétítéssel, jobb a békesség, mert az ilyen utólagos fóliák mérete, szabályossága, és büntethetősége örök téma marad.