Mára hatalmas siker lett a Ford Mustang, igazi globális modell és remek autó vált belőle, de ebben cseppet sem voltak annyira biztosak 1964-es bemutatása idején. A vállalatnál még abban is kételkedtek, hogy a négyüléses modellekre lenne igény. Mikor felmerült a gondolat, hogy igazából egy kétüléses, sportosabb fazonú autóra lenne szükség Mustang név alatt, akkor már éppen késő volt, de mindenképp szerették volna látni, hogy működik-e a koncepció, ezért egy külsős céget bíztak meg ennek megalkotásával, Vincent E. Gardnert.

Megmentették a zúzdától a Mustangot, ami ma rengeteget ér 1

A prototípus a Mustang III nevet kapta, de Shorty Mustangnak hívja mindenki, ami Rövidke Mustangot jelent. Bár az autó stíluselemei nagyon passzolnak, valójában csak az A oszlopig egyezik meg az eredeti autóval, onnantól teljesen egyedi a karosszéria, mely üvegszálból készült. Ennek a verziónak a tengelytávja 40 centiméterrel lett rövidebb a kiindulási alapnál. Bár a Motor Trend magazinban is bemutatták, mutogatták kiállításokon, nem látták értelmét a gyártásának, ezért úgy döntöttek, hogy a következő állomása már a zúzda lesz.

Megmentették a zúzdától a Mustangot, ami ma rengeteget ér 15

Az autó tervezője azonban ebbe nem nyugodott bele, ezért 1965. május 2-án egyszerűen ellopta az 5 literes, V8-as motorral szerelt prototípust. Vincent E. Gardner egy bérelt raktárban rejtette el a Mustangot, aminek csupán az első havi bérleti díját fizette ki. Ezért fél év után a tulajdonos felnyitotta a raktárat és értesítette a rendőrséget. A Fordnak azonban ekkora már kifizette a biztosító a megfelelő összeget, így nem foglalkoztak az autóval. A Shorty Mustangot a biztosító egyik alkalmazottja vette meg és hirdette, a következő tulajdonosa 47 éven keresztül megtartotta. 2015-ben egy aukción cserélt gazdát ismét az autó, ekkor már 145 millió forintnak megfelelő összegért.

Megmentették a zúzdától a Mustangot, ami ma rengeteget ér 16