Petíciót nyújtottak be a 31-es főút borzasztó állapota miatt, ahol a megnövekedett forgalom miatt egyre több a baleset. Az online petíciót eddig 710-en írták alá, ami persze semmit nem garantál, csupán felhívja a figyelmet a problémára.

Magyarország Kormánya Dr. Orbán Viktor miniszterelnök Úr részére Tisztelt Miniszterelnök Úr! A 31-es országos főút ügyében azért fordulunk petíciónkkal közvetlenül Önhöz, mert egyrészt az Országos Területrendezési Tervről szóló, módosított 2003. évi XXVI. törvény (OTrT) jelenleg hatályos változata nem jelöli meg a végrehajtásért felelős minisztérium nevét, másrészt annak végrehajtásáról és időbeli ütemezéséről kormánydöntés, nevezetesen a módosított 1222/2011. (VI. 29.) Korm. számú határozat rendelkezik. Bizonyára Ön és kormányának tagjai is értesültek már arról, hogy az említett főút részint helyenkénti (pl. Mende és Sülysáp közötti) műszaki állapota, részint az utóbbi négy-öt évben megnövekedett elképesztő mértékű rázúduló forgalom levezetésére képtelen méretei és vonalvezetése okán már szinte „halálútnak” nevezhető, napi rendszerességűek a balesetek, nem kevésszer emberéletet követelve. S bár az esetek többségében persze megtalálható a „nem az útviszonyoknak megfelelően” vezető, felelős gépjárművezető, az útviszonyokért fennálló felelősséget soha senki nem vizsgálja.

Orbán Viktorhoz fordultak a halálút miatt 1

Egyetlen emberáldozat is sok. Ezen az úton már eddig is jócskán túlteljesítettünk. Essen szó arról is, hogy bár Jász-Nagykun-Szolnok megyében a hevesi megyehatárig a burkolat (és csupán a burkolat) felújítása megtörtént ugyan, de 11,5 tonnás teherviselésre tervezve, miközben ennél jóval nagyobb tengelyterhelésű magyar, orosz, ukrán, román, török és bolgár kamionok százai kerülik el ezen az úton a fizetős gyorsforgalmi útvonalakat. És akkor még nem is szóltunk arról, hogy az immár folyamatossá vált forgalom Pest megyében hat település, Nagykáta város, Szentmártonkáta község, Tápiószecső község, Sülysáp város, Mende község települési központját és Maglód város peremét teszi gyakorlatilag élhetetlenné. És e településeken keresztül gyakorlatilag a Tápióvidék teljes forgalmát csaknem lehetetlenné az M3-tól délre és a jelenleg még 4-es főúttól északra. Közlekedési dugó dugó hátán, főként a hajnali-reggeli és a késő délutáni-esti időben. Megértjük, hogy a területen mandátumot szerzett országgyűlési képviselőinknek, Czerván Györgynek és Pogácsás Tibornak – államtitkári pozícióba kerülvén – nem jut ideje ezen anomália rendszerszintű kezelésének képiseletére, ezért mi, itt élő állampolgárok kezdeményezzük: Módosítsák az OTrT törvényt és a Kormány 1222/2011. (VI. 29.) Korm. számú határozatát és soron kívül hozzák előre a 31-es számú kiemelt főút Pest megyei településeket elkerülő szakaszának kivitelezését. Tisztelettel, az aláírók – Forrás

A 31-es főúton legutóbb tegnap, azaz december 8-án történt súlyos baleset, amelyben négyen sérültek meg. Az elsődleges adatok szerint egy Jászjákóhalma irányába közlekedő gépjármű vezetője későn észlelte az előtte álló gépkocsit és hátulról nekiütközött. A rendőrök teljes útlezárás mellett helyszíneltek.

Kíváncsi vagy melyek a legveszélyesebb utak itthon?

(2016-os adatok)

Az ország 30 legveszélyesebb útjának listáját kértük ki a KSH-tól még év elején, ebből 8 darab I. rendű, azaz kiemelten fontos főút. Sajnos ezek közül néhányon rendkívül sok baleset történik, a halálos tragédiák számát összegző listán az első két helyen is főút található (4-es, 6-os).

  • 4-es főút: 187 baleset összesen, ebből 13 halálos, 46 súlyos, 128 könnyű sérüléssel járó volt 2016-ban. Ezzel az ország összes útja közül a 4-es főúton történt a legtöbb baleset 2016-ban.
  • 1-es főút: 118 baleset összesen, ebből 4 halálos, 38 súlyos, 76 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül az 1-es főúton történt a 4-ik legtöbb baleset.
  • 6-os főút: 112 baleset összesen, ebből 12 halálos, 37 súlyos, 63 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 6-ik legtöbb baleset.
  • 3-as főút: 109 baleset összesen, ebből 5 halálos, 24 súlyos, 80 könnyű sérüléssel járó volt.
  • 8-as főút: 99 baleset összesen, ebből 8 halálos, 27 súlyos, 67 könnyű sérüléssel járó volt.
  • 7-es főút: 94 baleset összesen, ebből 3 halálos, 19 súlyos, 72 könnyű sérüléssel járó volt.
  • 5-ös főút: 93 baleset összesen, ebből 7 halálos, 28 súlyos, 58 könnyű sérüléssel járó volt.
  • 2-es főút: 65 baleset összesen, ebből 5 halálos, 18 súlyos, 42 könnyű sérüléssel járó volt.

Mi a helyzet az autópályákkal?

  • M1-es autópálya: 129 baleset összesen, ebből 10 halálos, 35 súlyos, 84 könnyű sérüléssel járó volt 2016-ban. Ezzel az ország összes útja közül az M1-esen történt a 2-ik legtöbb baleset abban az évben.
  • M3-as autópálya: 122 baleset, ebből 6 halálos, 38 súlyos, 78 könnyű sérüléses. Ezzel az ország összes útja közül az M3-ason történt a 3-ik legtöbb baleset.
  • M7-es autópálya: 106 baleset, ebből 4 halálos, 23 súlyos, 79 könnyű sérüléses. Ezzel az ország összes útja közül az M7-esen történt a 8-ik legtöbb baleset.
  • M5-ös autópálya: 94 baleset, ebből 7 halálos, 39 súlyos, 48 könnyű sérüléses. Ezzel az ország összes útja közül az M5-ösön történt a 11-ik legtöbb baleset.
  • M0-s autóút*: 64 baleset, ebből 4 halálos, 14 súlyos, 46 könnyű sérüléses. Ezzel az ország összes útja közül az M3-esen történt a 17-ik legtöbb baleset. (*Nem autópálya, hanem autóút az M0, a sztrádákhoz hasonlóan kétszer két sávos, több helyen oldalanként három sávos. Felépítése miatt raktuk ide, és nem a jellemzően kétszer egy sávos főutak közé.)

Ezeket a számokat még 2016-ban adta ki nekünk a KSH, most pedig utána néztünk, hogy 2017-ben összesen 16 489 közúti baleset történt az országban, amely során 625-en vesztették életük és 21 451-en sérültek meg. 2016-ban ez a szám így nézett ki: 16 627/607/21 329.

Szerinted elérik a céljukat az ehhez hasonló petíciók?
Igen
17% (170)
Nem
83% (858)