1967-ben kezdték meg az NSU-ra erőteljesen hasonlító Zaporozsec gyártását az ukrajnai Zaporizzsjai Autógyárban, ami nem volt a szovjet ipar mintapéldánya. Nem csak az összeszerelési minőség volt finoman szólva is ingadozó, hanem a megbízhatóság tekintetében sem volt épp erős versenyző. Bár a fűtéshez használt benzinkályha hatékonyságára nem lehetett panasz, az csupán városi legenda, hogy a 40 lóerős, léghűtéses V4-es motor eredetileg a T34-es tankok indítására szolgált. Ma már azonban kedves nosztalgiával gondolunk az oldalsó levélbedobós, kereklámpás kisautóra, mely távolról sem egy sportkocsi.

Ez itt minden idők legmenőbb Zaporozsece! 1

Ellenben az első generációs Porsche Boxsterrel, melynek neve a roadster és a boxer szavakból áll össze. Ahogyan a márkához illik, ez már igazi, középmotoros sportkocsi tökéletes futóművel és remek hathengeres motorral, melynek már a 2,5 literes alapverziója is több mint 200 lóerős. Álló helyzetből 7 másodperc körül gyorsul 100-as tempóra és 240 km/órával száguldhat. Nos, erre a vázra pakolták rá a Zaporozsec elemeit. Az eredmény pedig őrületes lett.

Ez itt minden idők legmenőbb Zaporozsece! 27

Szerencsére nemcsak képek, hanem videó is van a nagyszerű műről: