Melyik a leggyorsabb autó? Hát persze, hogy az IFA! Miért? Hiszen mindig egy IFA megy a sor elején! És ezzel az IFÁ-val büszkén haladhatnánk a sor elején, hiszen gyönyörű állapotban van. Ha esetleg érdekel, pont eladó…
Ifa W50 L/SP Európában egyedülálló gyönyörű gyári állapotú, 55e km-ert futott, 7 darab eredeti Pneumant gumival amivel a gyárból kijött, eredeti szürke, barna bőrcsatos ponyvával, ami még használva se volt, hihetetlen, de gyári fényű fülkével, ami rozsda és sérülésmentes. A fülke belül is teljesen csalódásmentes, se karc, se fúrás, magnó helye is teljesen szűz állapotú, dohányozva sem volt benne soha, tetőkárpit mint a hab annyira ép és sértetlen. A plató padlózata teljesen újszerű állapotú. Végig garázsban volt tartva. Elsősorban gyűjtők vagy múzeumok figyelmébe ajánlom! Kérésre további képeket tudok küldeni, érdemes megnézni élményszámba megy! – írja a hirdető.
Az IFA W50 2015-ben töltötte be az 50 évet. 1965 és 1990 között készült Ludwigsfeldében, Berlin alatt pár tucat kilométerre az NDK haszonjármű-iparának gyöngyszeme.
A W50 hasznos terhelhetősége öt tonna – azért ennyi, mert az ’50-es évektől egy KGST-egyezmény valamiért ennyiben korlátozta a keleti blokkban készülő teherautók maximális teherbírását. Az alapkivitelben a korábbi hatliteres négyhengeresből a furat megnövelésével 6560 köbcentisre puffasztott, 90-ről 110 lóerősre erősített motor ketyegett.
A vízhűtéses, centrifugál-előszűrővel kiegészített olajos légszűrős motort az autó hossztengelyétől jobbra, hét fokban döntve szerelték be. A fékrendszer működéséhez szükséges sűrített levegőt dugattyús kompresszor termelte, de az IFÁ-n kipufogófék (bubu) is van, a gázpedál mellett, lábbal kapcsolható. Az egytárcsás száraz kuplung mögé ötfokozatú, az 1-est és rükvercet kivéve szinkronizált kézi váltó került.
A kardántengely a merev hátsó hídhoz viszi a nyomatékot, az IFÁ-hoz a kezdetektől opciós extra volt a kézzel kapcsolható differenciálzár. Elöl-hátul laprugókon ring az IFA, a ringást kezdetben csak elöl csökkentette teleszkópos lengéscsillapító. Az IFA legtöbb alkatrésze jóindulatúan túlméretezett, ezért is nyom üresen öt tonnát az autó. (A 7,5 tonnás teherbírású platós alap-Atego saját tömege mindössze 3,5 tonna.)
Egy alap-IFA hivatalos végsebessége 83 km/h volt, a gyári fogyasztási adat pedig 20-25 liter százon. Ez a két érték persze nem összeegyeztethető egymással, a gyakorlatban terhelten 25 liter a minimum fogyasztás, 70 km/h a maximum utazósebesség, ami kicsikarható a kocsiból.
25 év alatt 571.800 példány készült az IFA W50-ből. Az utolsó három évben párhuzamosan készült mellette a hattonnás, L60 jelzésű, kicsit áttervezett orrú, 180 lóerős, hathengeres, kilencliteres, de még mindig szívómotorral szerelt, nyolcfokozatú váltós változat, de a rendszerváltást ez sem élte túl.