A kétezres évek elején a Toyota megpróbál mindenbe sportosságot csempészni, a Lexus kínálatából viszont teljeséggel hiányzott a dinamikusan, élvezetesen vezethető modell. Az amerikai képviselet ezt 2003-ban megunta, és úgy döntött, ha a gyár nem épít nekik sportszedánt, majd ők megcsinálják. A munkát az ismert autóversenyző, Rod Millen cégére bízták. Ők főleg katonai megrendelőknek szállítottak futóműveket, tehát tudták, hogyan kell tartós, precízen kidolgozott elemeket gyártani.

Nulladik típusú Lexus sportautó 1

Alapul az IS szedánt választották, és ebbe belepakolták a GS430 nyolchengeres motorját, valamint hátsó futóművet (elöl maradt az IS lába). Egyedi lendkerék, részlegesen önzáró differenciálmű és – most figyelj! – hatfokozatú Getrag kéziváltó került még a kocsiba. A lengéscsillapítókat elektronikusan állítható darabokra cserélték, sportrugókat építettek be. A 18 colos felnik Michelin Sport Cup abroncsokat kaptak. A fékek a Brembótól származtak.

Nulladik típusú Lexus sportautó 23

Mint munka közben kiderült, a legnehezebb a V8-as blokk vezérlésének áthangolása volt, hiszen azt eredetileg nem manuális váltóhoz, és nem is ekkora autóba tervezték. Emellett új kipufogót szerkesztettek, átalakítottak a felfogatási pontokat, friss leömlőket és szívórendszert, új kábelkötegeket, valamint víz- és olajvezetékeket építettek be. Mindezt úgy, hogy az autó az extra teljesítmény és dinamizmus mellett alig lett nehezebb.

Nulladik típusú Lexus sportautó 24

A 2003-as SEMA tuningkiállítás szakmai közönsége zabálta az IS 430 Conceptet, de a Lexus döntéshozói ragaszkodtak ahhoz, hogy ilyen autót soha nem fognak építeni. Aztán 2006-ban bemutatták az IS F-et, a többi pedig már történelem…

Lexus IS 430 Concept műszaki adatok

Motor 3UZ -FE alumínium szívó V8, hosszában beépített orrmotor; DOHC, 32 szelep, intelligens változó szelepvezérlés; 4293 cm³ (91 mm x 82,5 mm)
Max. teljesítmény 253,5 kW/345 LE
Max. forgatónyomaték 406,75 Nm
Fajlagos teljesítmény 80,3 LE/liter
Teljesítmény/tömeg 226,9 LE/tonna
Sebességváltó Getrag 6 fokozatú kézi
Hajtás hátsókerékhajtás, részlegesen önzáró differenciálmű
Menetkész tömeg 1520 kg
Abroncsok elöl Michelin Pilot Sport Cup 265/35 ZR18
Abroncsok hátul Michelin Pilot Sport Cup 325/40 ZR18
Fékek elöl Brembo belső hűtésű 355 mm-es tárcsák négydugattyús féknyergekkel
Fékek hátul Brembo belső hűtésű 345 mm-es tárcsák négydugattyús féknyergekkel
Kerekek elöl 18 x 8”
Kerekek hátul 18 x 8”
Futómű elöl Kettős keresztlengőkaros, TEIN rugók, elektronikusan állítható lengéscsillapítók
Futómű hátul Kettős keresztlengőkaros, TEIN rugók, elektronikusan állítható lengéscsillapítók