„Nemcsak balesetveszélyes, de a KRESZ is tiltja a konvojban haladó hóekék előzését. Kérjük, körültekintően válasszák meg követési távolságukat gépeink után, hiszen a hóekéről visszaverődő hó és az úttestre juttatott síkosságmentesítő anyagok is befolyásolhatják a konvoj mögött haladók látási viszonyait.”

„A hóeltakarítási munkákat az egyes útszakaszok forgalmi rendje és az úthálózatban betöltött szerepe szerint látjuk el; először az országos közúthálózat ütőerének számító autópályákon, autóutakon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdjük meg a beavatkozást, ezt követi a településeket összekötő mellékutak, illetve alacsony forgalmú bekötőutak hóeltakarítása vagy síkosságmentesítése. Ezeket a fordulóköröket pedig addig ismételjük, amíg a havazás el nem áll, vagy további beavatkozások nem szükségesek” – írták Facebook-bejegyzésükben.

A hókotrás nehézségeit első kézből tapasztalhattuk meg idén januárban, Földes Attila kollégánk felült egy takarítást végző gépre: