1938-ban jelent meg a Fiat zászlóshajója, melyet kifejezetten reprezentációs autónak terveztek és építettek, ezzel együtt az egyik utolsó modelljük volt a második világháború kitörése előtt. Mi se mutatja jobban az autó rangját, minthogy a pápa mellett III. Viktor Emánuel olasz király is ilyet használt. Összesen 624 példányt építettek a 2800-asból, amiből 210-et katonai célokra használtak.

Ilyen volt egy olasz luxusautó 1940-ben 1

Három darabnak készítette a karosszériáját a neves Carrozzeria Touring műhely, akik kétajtós kupénak építették meg az autót. Ez az 1940-es példány is igazán előkelő közegben szolgált, egyes pletykák szerint annak a konvojnak volt része, mellyel 1945 áprilisában Benitio Mussolini és Claretta Petacci menekültek Olaszországból. Ezt ugyan nem tudják dokumentumokkal alátámasztani, de az ilyen legendáknak nem is ez a lényege.

Ilyen volt egy olasz luxusautó 1940-ben 19

A második világháború után a Fiat 2800-ast Svájcba csempészték, ezt követően egy olasz család vette meg, akik ötven éven át birtokolták az olasz luxusautót. Ezen időszak alatt felújították és megkapta a jelenlegi kívül fekete, belül vörös bőrrel borított színkombinációt. Az autóval neves veterános rendezvényeken, szépségversenyeken is megfordultak, aztán egy svájci gyűjtő kaparintotta meg, aki két évtizeden át tartotta egy raktárban.

Ilyen volt egy olasz luxusautó 1940-ben 20

Az autó orrában egy 2852 köbcentis, soros hathengeres motor dolgozik, melynek teljesítménye 4000-es fordulatnál 85 lóerő. Ez éppen elegendő volt ahhoz, hogy a nagyjából 5 méteres és 1,9 tonnát nyomó autót 130 km/órás sebességgel is repítse.