1991-ben jelentek meg a Dodge Viper előszériás darabjai, aztán a következő évben már a szériapéldányoknak örülhetett a nagyközönség. A Viper koncepciója végtelenül egyszerű és az autót bevallottan a Shelby Cobra inspirálta, így nem csoda, hogy ez is egy könnyű roadster hatalmas és erős motorral. Minden más pedig lényegtelen volt vele kapcsolatban. 2017-ig öt generációt élt meg az amerikai sportkocsi, az első példányok pedig szép lassan közelednek a harminchoz. Nem véletlenül kerülnek elő olyan keveset futott példányok is, mint ez itt.

Valódi időkapszula ez a közel 30 éves Dodge Viper 1

A meglehetősen tiszta pajtában talált piros példányt aukción kínálják eladásra, az 1992-es autóban 55 kilométer van, tehát jóformán új. Az eladó leírása szerint ráadásul abból a szempontból különleges darab, hogy ez a valaha gyártott századik Viper. Hosszú időt állt a gyári csomagolásában és a matricák még mindig megvannak, ahogyan az eredeti gumiabroncsok is. Hogy üzemkész legyen, lecserélték benne a szűrőket és folyadékokat.

Valószínűleg minden egyes megtett centiméterrel csökkenne ezentúl az értéke, ezért aligha fogják használni az autót.

Valódi időkapszula ez a közel 30 éves Dodge Viper 21

Az autót annyira sportautónak készítették, hogy nincs benne sem légzsák, sem klíma, az ablakokat zipzárral lehet rögzíteni, de nem igazán ér semmit, az utastér maga a nyers funkcionalitás. A motortérben viszont kitettek magukért. Itt 8 literes, V10-es szívó benzines dolgozik, ami 323 kg-ot nyom. Maximális teljesítménye 400 lóerő, amit 4600-nál ad le, mellé 3600-tól 630 Nm nyomatéka van. Az 1490 kg-os autó nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, végsebessége 266 km/óra.

Valódi időkapszula ez a közel 30 éves Dodge Viper 22