A levegő légellenállása az autózás nagy ellensége. Az a gyártó, aki ezen tud javítani, az sokkal takarékosabb típust tud a vevők elé állítani. Egy bökkenő van csupán, ha mindent ennek a célnak rendelnek alá, akkor egy igen ronda, csepp alakú, UFO-szerű guruló valamit kapunk.

Ez az autósok nagy részét taszítja, de van köztünk pár megszállott, aki megépíti magának a spórolás netovábbját.

Egy amerikai autósnak sikerült olyan autót építenie a számunkra jól ismert, kint Geo Metro néven forgalmazott alapokból, amire még a Prius-tulajdonosok is csak vágytól cseppenő nyállal néznek. Gene Schudlich erősen átalakított kocsijával 2014-ben részt vett egy fogyasztási versenyen (TAC National 50 Mile Road Championship), ahol a mérés alapján gépe bizonyítottan 1,41 és 4 l/100 km közötti átlaggal ette az üzemanyagot.

Ezekkel a kocsikkal fillérekből lehet autózni, de van egy kis gond 1 Ezekkel a kocsikkal fillérekből lehet autózni, de van egy kis gond 2

Az eredeti, egyliteres, háromhengeres motort tartotta meg, amin alig akad változtatás, mindössze a légbeömlő került más helyre.  karosszéria átalakítása viszont radikális, annyi alumínium kiegészítés került rá a jobb légellenállás érdekében, hogy szinte alig lehet felismerni az eredeti formát. Mindezt bontókból összegyűjtött, felesleges fémből kivitelezve.

Hasonló elven optimalizált, bár még inkább tákolt Toyota Priust fotóztak az Egyesült Államokban, nem tudjuk mennyit tud még srófolni az amúgy is áramvonalas karosszérián egy ilyen szett.

Ezekkel a kocsikkal fillérekből lehet autózni, de van egy kis gond 3

Szintén zenész ez a AeroCivic névre hallgató csoda, a fehér gép légellenállási együtthatója a gyári 0,34-ről 0,17-re csökkent, így már az amúgy sem túl szomjas Civis beéri három literrel száz kilométeren.

Ezekkel a kocsikkal fillérekből lehet autózni, de van egy kis gond 4