Igazából többször szembe jött már az Uno Turbo Youtube csatornája, de vagy kihagytuk eddig, vagy elfelejtettük, hogy írtunk róla. Erről a gépről viszont nem árt az ismétlés sem, mert a látvány, a forma, az erő ilyen csomagban valami elképesztő.

Eleve a gyári alapmodell is egy száguldó konzervdoboz mai szemmel, 13 colos kerekek, 845 kilogrammos tömeg, és 105 lóerő, turbós motorral. Ez utóbbi volt a kulcsa a Fiat Uno Turbo teljesítményének, hisz a gyári 0,6 bar nyomást könnyedén lehet emelni, a rendszer bírja, a lóerők meg csak jönnek, már csak a tökösségi faktort kell a recepthez adagolni.

Ebbe a gépbe pedig valahogy sikerült (a címek ígérete szerint) egy kétliteres motort, és négyszáz lóerőt telepíteni. Körülbelül olyan hangulata lehet, mint a Saturn V. rakéta tetejére biggyesztett holdkompnak kilövéskor.

Azt mindenképp meg kell említeni, hogy a gép egy csodás lázálom, de a tulajdonos felhasználási módja, az éjszakai versenyzés maximálisan elítélendő. Nem is értjük, hisz ez a konstrukció, pláne, ha ennyire stabilan működik, simán gyűjthetné a kupákat hivatalos gyorsulási versenyeken.