Modellciklusa végéhez érkezett az 1-es BMW és a következő generáció már nagyon nem olyan lesz, amilyennek megismertük. A vásárlókat ugyanis nem érdekli, hogy hol hajt a kis BMW-jük. A szűretlen vezetési élmény helyett keresztmotoros elrendezést és ezzel együtt tágasabb belteret kap. Viszont búcsút kell mondanunk a hátsókerék-hajtásnak és a hathengeres motornak, amiért igazán bánatosak vagyunk.
2002 Touring
A vállalat alapításának ötvenedik évfordulóján jelent meg az E10-es kódjelű BMW, melyet csak 02-esként említünk. Mehatározó volt a modell, hiszen ennek kapcsán alakult ki a sportos, minőségi autó imidzse. 1971-től volt elérhető a Touring nevezetű háromajtós, melyből aztán 25 827 darab készült.
A vállalat alapításának ötvenedik évfordulóján jelent meg az E10-es kódjelű BMW, melyet csak 02-esként említünk. Mehatározó volt a modell, hiszen ennek kapcsán alakult ki a sportos, minőségi autó imidzse. 1971-től volt elérhető a Touring nevezetű háromajtós, melyből aztán 25 827 darab készült.
Fotó megosztása:
Hosszú idő után 1993-tól lett újra kompakt autója a bajoroknak, az E36/5 kódjelű modell 200 milliméterrel lett rövidebb és háromajtós karosszériát kapott. Az autó hátsó futóművét pedig az E30-astól örökölte, akárcsak a műszerfal felépítését. Legizmosabb változata a 323ti, melyben 2,5 literes, 170 lovas sorhatos motor dolgozik. A BMW készített egyetlen példányt az M3 hajtásával is, de ez megmaradt prototípusnak.
Hosszú idő után 1993-tól lett újra kompakt autója a bajoroknak, az E36/5 kódjelű modell 200 milliméterrel lett rövidebb és háromajtós karosszériát kapott. Az autó hátsó futóművét pedig az E30-astól örökölte, akárcsak a műszerfal felépítését. Legizmosabb változata a 323ti, melyben 2,5 literes, 170 lovas sorhatos motor dolgozik. A BMW készített egyetlen példányt az M3 hajtásával is, de ez megmaradt prototípusnak.
Fotó megosztása:
25 milliméterrel nyúlt meg a kompakt 3-as tengelytávja, amikor 2000-ben megérkezett a váltás. Maradtak a bevált receptnél, ami a karosszériát illeti, azonban a formatervben jól elkülönítették a hagyományos modelltől a paletta legkisebb tagját. A 2,5 literes, sorhatos motorral szerelt 325ti 192 lovas. Ez a vidám kisautó 7,5 másodperc körül futja a 100-as sprintet, végsebessége 235 km/óra.
25 milliméterrel nyúlt meg a kompakt 3-as tengelytávja, amikor 2000-ben megérkezett a váltás. Maradtak a bevált receptnél, ami a karosszériát illeti, azonban a formatervben jól elkülönítették a hagyományos modelltől a paletta legkisebb tagját. A 2,5 literes, sorhatos motorral szerelt 325ti 192 lovas. Ez a vidám kisautó 7,5 másodperc körül futja a 100-as sprintet, végsebessége 235 km/óra.
Fotó megosztása:
Bejött a kompakt méretű autó a bajoroknak, ezért 2004-ben már önálló típusjelzéssel született meg az új modellcsalád. Az E87-es 1-esből később nem csak ötajtós, de háromajtós, kupé és kabrió is készült. A 130i valódi kis sleeper, hiszen akár 265 ló is lapulhat a gépháztető alatt. Mindez 3 literes, szívó hathengeres motorból, ami igazán remek élményautóvá teszi. A hosszmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés azonban helykínálat tekintetében a konkurensek mögé szorítja az 1-est.
Bejött a kompakt méretű autó a bajoroknak, ezért 2004-ben már önálló típusjelzéssel született meg az új modellcsalád. Az E87-es 1-esből később nem csak ötajtós, de háromajtós, kupé és kabrió is készült. A 130i valódi kis sleeper, hiszen akár 265 ló is lapulhat a gépháztető alatt. Mindez 3 literes, szívó hathengeres motorból, ami igazán remek élményautóvá teszi. A hosszmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés azonban helykínálat tekintetében a konkurensek mögé szorítja az 1-est.
Fotó megosztása:
Utoljára kerül sorhatos motor kompakt ötajtósba az F20-assal, melynek legizmosabb verziója az M140i. Ebben a 3 liter és a hat henger mellé egy turbófeltöltő is akad, így pedig 340 lóerő jön ki belőle. Rendelhető hozzá xDrive összkerék-hajtás is, de érdemesebb keményebb gátlókra és sperre költeni inkább.
Utoljára kerül sorhatos motor kompakt ötajtósba az F20-assal, melynek legizmosabb verziója az M140i. Ebben a 3 liter és a hat henger mellé egy turbófeltöltő is akad, így pedig 340 lóerő jön ki belőle. Rendelhető hozzá xDrive összkerék-hajtás is, de érdemesebb keményebb gátlókra és sperre költeni inkább.
Fotó megosztása:
323-as Compact
Hosszú idő után 1993-tól lett újra kompakt autója a bajoroknak, az E36/5 kódjelű modell 200 milliméterrel lett rövidebb és háromajtós karosszériát kapott. Az autó hátsó futóművét pedig az E30-astól örökölte, akárcsak a műszerfal felépítését. Legizmosabb változata a 323ti, melyben 2,5 literes, 170 lovas sorhatos motor dolgozik. A BMW készített egyetlen példányt az M3 hajtásával is, de ez megmaradt prototípusnak.
325-ös Compact
25 milliméterrel nyúlt meg a kompakt 3-as tengelytávja, amikor 2000-ben megérkezett a váltás. Maradtak a bevált receptnél, ami a karosszériát illeti, azonban a formatervben jól elkülönítették a hagyományos modelltől a paletta legkisebb tagját. A 2,5 literes, sorhatos motorral szerelt 325ti 192 lovas. Ez a vidám kisautó 7,5 másodperc körül futja a 100-as sprintet, végsebessége 235 km/óra.
130i
Bejött a kompakt méretű autó a bajoroknak, ezért 2004-ben már önálló típusjelzéssel született meg az új modellcsalád. Az E87-es 1-esből később nem csak ötajtós, de háromajtós, kupé és kabrió is készült. A 130i valódi kis sleeper, hiszen akár 265 ló is lapulhat a gépháztető alatt. Mindez 3 literes, szívó hathengeres motorból, ami igazán remek élményautóvá teszi. A hosszmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés azonban helykínálat tekintetében a konkurensek mögé szorítja az 1-est.
M140i
Utoljára kerül sorhatos motor kompakt ötajtósba az F20-assal, melynek legizmosabb verziója az M140i. Ebben a 3 liter és a hat henger mellé egy turbófeltöltő is akad, így pedig 340 lóerő jön ki belőle. Rendelhető hozzá xDrive összkerékhajtás is, de érdemesebb keményebb gátlókra és sperre költeni inkább.
Forrás: az internet csodálatos világa