Volt időszak, amikor lehetetlen lett volna jobb kombinációt elképzelni annál, mint amikor egy autóban erős és megbízható amerikai V8-as dolgozik, a formatervről pedig a legszebb vonalakat húzó olaszok gondosodnak. A Chevrolet Corvette az amerikai autóipar egyik ikonikus darabja és mindig igazodott a korhoz dizájnjával is, de ennek sem ártott egy kis olaszos ízesítés.

Ott kezdődött az egész, hogy a texasi olajmágnás és hobbi szinten versenyző Gary Laughlin Ferrari Monzájában eltörött a főtengely. Ezt persze drága és hosszadalmas volt javítani egy európai sportautó esetében. Aztán egyik barátjával, aki történetesen a nagy Carroll Shelby volt, elkezdtek gondolkozni a megoldáson. Arra jutottak, hogy kell egy autó, mely a Corvette stabil működését és az olasz formákat vegyíti.

Ilyen lett volna a Corvette, ha az olaszok rajzolják 1

Nem várakozott sokat, Gary Európába utazott, ahol találkozott magával Sergio Scagliettivel. Scaglietti volt az, aki a Ferrarinak is építette például a 250 GTO-t és még számos modell karosszériáját alkotta. Scagliettivel megegyeztek abban, hogy Corvette-alapokra elkészít egy kisebb sorozatot az olasz formatervű sportautóból, melyet 210 lóerős, 4,3 literes V8-as motorral szerelnek.

1960-ban érkezett meg a Corvette Italia első prototípusa és Gary nem volt igazán elégedett az eredménnyel. Valóban szinte alig ismerhető fel az eredeti autó, erősen visszaköszönnek a ferraris stíluselemek. Borrani felniken gurul és Nardi kormányt markolhat a vezető. A Chevrolet igazgatójának, Ed Cole-nak segítségével három félkész autót vittek Olaszországba átépítésre, de Scaglietti gyaníthatóan titokban dolgozott ezen a projekten.

Ilyen lett volna a Corvette, ha az olaszok rajzolják 21

Enzo Ferrari ugyanis biztos pipa lett volna, ha megtudja, hogy kedvenc karosszériása az amerikaiaknak dolgozik mellékesben. Más helyről is érkezett visszaigazolás a projekt kapcsán és nem is kedvező. Az ekkor olasz földön tartózkodó Carroll Shelby kapott hívást Ed Cole-tól, hogy a General Motors nem járult hozzá az együttműködéshez.

Összesen három példány készült, az egyik a Petersen Automotive Museumban található, természetesen kiválóan felújítva. A maradék kettőből egyet megtarthatott volna Shelby, de végül nem kérte a ritkasággá érett különlegességet.

Ilyen lett volna a Corvette, ha az olaszok rajzolják 22