Több mint három évtizede indult útnak az M3-as BMW története a második generációs 3-as sorozattal, az E30-assal. Az első sportmodell rendkívül sikeres volt a versenypályákon, leginkább a DTM hőskorából lehet ismerős a kétajtós kupé. Akkoriban még szériaautóhoz közeli gépek versenyeztek a sorozatban, a homologizációhoz pedig szükséges volt az utcai változat. Koránál és ritkaságánál fogva most értek igazán klasszikus státuszba ezek az autók, így nem meglepő, hogy egyre több bukkan fel aukciókon.

Nem tökéletes, de még így is értékes az első M3-as BMW 1

Sok köztük a szinte alig használt példány, nyilván ezek érik a legtöbbet még mindig, de most már azok is komolyan elgondolkoznak az eladáson, akik valóban használták a bajor sportkupét. Jól látható, hogy ez a gyémántfekete-metál darab is éppen ilyen. Távolról sem makulátlan az 1991-es autó, melyen sötétített fényszórók, Evo első spoiler, valamint 15 colos BBS felnik, Bilstein gátlók és H&R rugók vannak. A beltérben szürke bőrülések és a randa, buci légzsákos kormány várja a vezetőt. Nem stimmel a váltógomb sem, de ezek mind megoldható problémák. A műszerfal takarója azonban jó jel, a kaliforniai tulaj tisztában van vele, hogy az erős napsütés nem tenne jót neki.

Nem tökéletes, de még így is értékes az első M3-as BMW 25

A toronymerevítő alatt az S14-es négyhengeres szívó sportmotor található, természetesen hengerenkénti pillangószelepekkel. 215 lovas teljesítményét 6750-es fordulaton adja le, ami mellé 230 Nm nyomatéka van. Kicsit több mint 6,5 másodperc alatt futja a 100-as sprintet és akár 240 km/óra feletti tempóra is képes. A közel 205 ezer kilométert futott autó még ebben a formájában is értékes.

Nem tökéletes, de még így is értékes az első M3-as BMW 26