A formatervezők egyre nagyobb figyelmet fordítanak a legkisebb részletek kivitelezésére még akkor is, még akkor is, ha ez a mérnökök és a pénzügyesek elképzeléseivel nem feltétlenül esik egybe. Mire egy autó eljut a tervezőasztaltól a sorozatgyártásig, nagyon sok kompromisszumot köt a lánc minden eleme. Az egyik ilyen lehet a kipufogó kérdése, mely főleg mostanában vált általános jelenséggé.
Míg korábban elég volt egy-két kipufogó egy autóra, addig most az erő hangsúlyozása vagy egyszerűen csak a dizájn, a szimmetria miatt mindkét oldalra terveznek. Viszont a technika nem minden autónál adott ehhez, van, amire pedig teljesen felesleges is. Ezért jelentek meg a kipufogónak látszó, lökhárítóba öntött műanyag csövek vagy imitációk, amelyeknél kevés lehangolóbb elem lehet egy autón. A Genfi Autószalonon szúrta ki a Carscoops, hogy az autók javán már ezt a megoldást alkalmazzák.
A BMW M850i még kevésbé fájdalmas, az egy nagy négyszögben oldalanként két méretes cső van
A BMW M850i még kevésbé fájdalmas, az egy nagy négyszögben oldalanként két méretes cső van
Fotó megosztása:
A frissített Passatnál már ordítóan kamu
A frissített Passatnál már ordítóan kamu
Fotó megosztása:
Rácsozott kipufogó jellegű betét a Q5-ösön
Rácsozott kipufogó jellegű betét a Q5-ösön
Fotó megosztása:
Két cső mögött középen egy a GLE 53 AMG-n
Két cső mögött középen egy a GLE 53 AMG-n
Fotó megosztása:
A Golf esetében se számítsunk őszinteségre
A Golf esetében se számítsunk őszinteségre
Fotó megosztása:
Még az olyan csúcsmodellen sincs rendes cső, látható helyen, mint az AMG GT 4 ajtós változata
Még az olyan csúcsmodellen sincs rendes cső, látható helyen, mint az AMG GT 4 ajtós változata
Fotó megosztása:
A Golf esetében se számítsunk őszinteségre
Két cső mögött középen egy a GLE 53 AMG-n
Rácsozott kipufogó jellegű betét a Q5-ösön
A frissített Passatnál már ordítóan kamu
Még az olyan csúcsmodellen sincs rendes cső, látható helyen, mint az AMG GT 4 ajtós változata