Egy felmérés szerint Új-Zélandon durván 90 ember hal meg évente azért, mert nem kötötte be a biztonsági övet. A helyi hatóságok vizsgálatai alapján 40 százalékkal növeli a túlélési esélyeket a biztonsági öv használata. Az alábbi kampánnyal 20-40 év közötti vidéki férfiakat próbálnak elérni, akik sokszor ülnek ittasan a volán mögé éjszaka, a biztonsági övre pedig nem is gondolnak.
A fotózáshoz kilenc valódi baleset túlélőjét kérték fel, akik használtak biztonsági övet. Orvosi szakvélemény és leletek alapján készítették el a sminket és a maszkolást, hogy be tudják mutatni a baleset utáni állapotot. A fotókkal azt szeretnék demonstrálni, hogy megsérültek ugyan, de túlélték!

Willy 50 méter hosszan szakította ki a szalagkorlátot és egy villanyoszlopnak ütközött.

Liam autóját egy teherautó sodorta el 200 méterre otthonától. Több bordája eltört, három porckorong megsérült a gerincében és vérzés alakult ki az agyában.

Rick autóját egy vonat sodorta el.
A Volvo 1959. augusztus 13-án, csütörtökön a svédországi Kristianstadban adta el első hárompontos biztonsági övvel szerelt autóját, egy PV544-est. A svéd gyártó fejlesztése azóta az autózás legáltalánosabb és legfontosabb biztonsági felszerelésévé vált, és azóta több millió ember életét menthette már meg.

James munkába tartott, amikor elvakította a nap és összeütközött egy kamionnal. Eltört a karja és szétnyílt az orra.
Az első biztonsági övek az 1930-as években bukkantak fel, de az egyszerű kétpontos, csak a derekat tartó és a kezdetleges hárompontos megoldások nem voltak hatékonyak, főleg nagyobb sebességnél. Az öv ma is használt formáját a Volvo egyik mérnöke, a korábban a repülőgyártásban katapultülésekkel foglalkozó Nils Bohlin fejlesztette ki. Az új, V alakú, hárompontos öv lényege mai napig ugyanaz: a mellkason keresztbefutó átlós és a medencénél elhelyezkedő vízszintes hevederek a test legnagyobb teherbírású területein osztják szét az erőt, így 50 százalékkal csökkentve a baleseti sérülések esélyét.

Dan 21 éves múlt, amikor éjszakai műszak után ütközött egy részeg sofőrrel. Eltört az állkapcsa, egy bordája, volt hat nyílt törése, illetve megsérült az agyának homlok- és halántéklebenye.
Bár a Volvo szabadon hozzáférhetővé tette a szabadalmát, és a hazai piacán már 1959-ben megjelent a kulcsfontosságú újítás, a hárompontos öv csak a hatvanas évek végére kezdett igazán elterjedni. A modern, előfeszítővel, az överőelosztóval az eredeti forma hatékonyságát még tovább növelték.

Kahutia épp barátjától tartott hazafelé, amikor autója megcsúszott és többször átfordult, mielőtt nekiment egy fának.

Dion megpördült az esőben, autója néhány forgás után egy árokban kötött ki.

Will autójába egy kereszteződésben rohantak neki hátulról.

Dylen autójába oldalról szaladt bele egy másik autó, néhány kilométerre otthonától.
Fotók: NZTransportAgency